يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۴۷۰
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: گسترش فرهنگ مهارت آموزی در بین جامعه بویژه خانواده ها و نیروی جویای کار گسترش یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز پنجشنبه در شورای مهارت آموزی شهرستان دیر استان بوشهر افزود: مشکل اشتغال در این استان این است که جوانان و نیروی جویای کار تحصیل در دانشگاه را بر مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای ارجح می دانند.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنند تا برای مقابله با موج بیکاری و ایجاد اشتغال فرهنگ مهارت آموزی فنی و حرفه ای در بین مردم بویژه جوانان جویای کار گسترش پیدا کند.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان بوشهر بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بیکاری و تلاش مسئولان هم بر کاهش آن است اما تنها راه رفع بیکاری توجه به کسب و کارهای نو است که در این راستا نیازمند جوانان توانمند هستیم.

وی گفت: هم اکنون ۶ نفر از جوانان زیر ۱۹ سال استان بوشهر در اردوی مسابقات جهانی شرکت دارند که بعد از آمادگی کامل به کشور چین اعزام می شوند.

دوراهکی اضافه کرد: درصورتی که مرکز کمپ ترک اعتیاد و بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی در این شهرستان راه اندازی شود، آنها را تجهیز خواهیم کرد.

وی در ارتباط با پروژه در دست اجرای مرکز آموزش صنایع دریایی کشور در شهرستان دیر گفت: پروژه در دست اجرا و فاز اول آن در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید و در تکمیل آن هیچ محدودیتی نداریم و امیدواریم که این پروژه در خور مردم شهرستان دیر باشد.

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای استان بوشهر در ارتباط با ساختمان فنی و حرفه ای بخش بردخون افزود: این ساختمان صندوق اشتغال زایی و پایگاه سیار فنی و حرفه ای است که در صورت همکاری مسئولان دوباره فعال خواهد شد.

فرماندار دیر گفت: بیکاری یکی از مشکلات مهم شهرستان دیر است و همه باید زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کنند.

یونس باربرز افزود: در مرحله اول تهیه بانک اطلاعات نیروی بیکار و جوانان جویای کار توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ضروری است و باید بعد از شناسایی این نیروها برای جذب آنها در شرکت ها و موسسه ها تلاش کرد.

وی بهره گرفتن از نخبگان شهرستان را مهم دانست و گفت: شورای مهارت آموزی دیر باید ماهانه تشکیل جلسه داده و اعضای شورا هم راهکار صحیح آموزش و جذب جوانان جویای کار را در جلسه ارائه دهند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان دیر گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای گامی موثر در جامعه برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوانان است.

حسین درویشی افزود:  برای پیشرفت در تمام عرصه‌ها ابتدا باید نیروی کارآمد و متخصص تربیت کنیم تا جامعه به سمت توسعه و پیشرفت سوق پیدا کند.

وی مهارت را رکن توسعه دانست و اضافه کرد: با بهره‌گیری از فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش به جوانان، از این قشر از جامعه کار آفرین ساخته شود.

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان دیر گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۸۰ نفر دوره درقالب ۲۳۱ هزار و ۱۷۸ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای داده شده که این شهرستان در استان بوشهر رتبه قابل توجهی دارد.

وی افزود: تامین فضای آموزش، تجهیزات، مربی و جامعه هدف منجر به آموزش خوب و اثر گذار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر