يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۷۱۱
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: دو‌ نفر از اعضای هیئت علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه خلیج فارس، در دانشگاه کوردوبای اسپانیا به همکاری علمی کوتاه مدت پرداختند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس، دکتر حسین علی اکبری هره دشت و سرکار خانم لیلا حجاری در دانشکده فلسفه و ادبیات این دانشگاه، که به مدت یک هفته بین روزهای 21 تا 25 مارس به وقوع پیوست که به دعوت پروفسور گابریل لاگونا و پیرو توافقنامه ی طرح اراسموس بین دو‌ موسسه بوده است.

هدف عمده ی این طرح، تبادل استاد و‌ دانشجو جهت تدریس، آموزش و شناخت و گسترش همکاریهای علمی بین المللی است.

دکتر علی اکبری (در برنامه تبادل استاد برای تدریس (Teaching Mobility) و سرکار خانم حجاری در برنامه ی تبادل استاد برای دوره ی آموزشی (Training Mobility) شرکت کرده و در مدت مورد توافق در قرارداد معین هشت ساعت در برنامه های مذکور فعالیت داشته اند که در همین ارتباط دکتر علی اکبری در کلاس درسی تحت عنوان «درآمدی بر ادبیات کلاسیک فارسی: خوانش اشعار عمر خیام» ذیل موضوع کلی ادبیات جهان به تدریس پرداختند که 80 نفر از دانشجویان دانشکده در کلاس شرکت و از آن استقبال زیادی شد.

وی همچنین در جلسات مختلفی با همکاران دانشکده ادبیات و‌ فلسفه آن دانشگاه داشته و پیرامون موضوعات علمی به تبادل نظر پرداختند.

خانم حجاری نیز در کلاس های تحصیلات تکمیلی دانشکده شرکت داشته و با اساتید درس های مربوطه همکاری داشته، تا با روش ها و امکانات آموزشی آنها آشنا شده و توانمندی های آموزشی خود را از این طریق ارتقاء بخشند.

این حضور می تواند نویدبخش آغاز همکاری های علمی بیشتر بین دو‌ دانشگاه در زمینه ها و حوزه های مختلف علوم انسانی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر