يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: اجرای برنامه "ازدواج آسان" از محل اعتبار مسئولیت اجتماعی صنایع مستقر در جنوب این استان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اسکندر پاسالار  افزود: بنا شده است تا ۲۲۰ زوج جوان آماده ازدواج که در تامین هزینه این مراسم مشکل دارند، برای آغاز زندگی مشترک خود به مشهد مقدس اعزام شوند.

 وی توضیح داد: این بسته حمایتی شامل هزینه سفر هوایی به همراه تمامی هزینه‌های اقامت این زوج‌ها در مشهد است.

پاسالار با بیان اینکه شرط سنی و جزئیات نام نویسی زوج‌های جوان در این طرح بزودی نهایی و اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود، گفت: اجرای این طرح به دلیل نزدیکی به صنایع مستقر، پایان ماه مبارک رمضان از شهرستان‌های جنوبی بوشهر آغاز می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به بانوان شاغلی که صاحب فرزند می‌شوند و پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان از دیگر برنامه‌هایی است که با سیاست‌ جوانی جمعیت در این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: به دنبال تصویب قانون جوانی جمعیت و خانواده و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تسهیل شرایط ازدواج جوانان و ترغیب به فرزندآوری، طرح ازدواج آسان اواخر سال گذشته در دستور کار ثبت احوال بوشهر قرار گرفت و امیدواریم با اقدامات موثر جوانی جمعیت را در این استان حفظ کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: در زمان حاضر نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت استان بوشهر در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال موسوم به پنجره طلایی جمعیت قرار دارند که از استان‌های به نسبت جوان کشور به شمار می‌رود.

پاسالار اظهار کرد: در صورتی که پنجره طلایی جمعیت بالای ۷۰ درصد باشد جمعیت جوان و اگر کمتر از این میزان باشد پیر خوانده می‌شود؛ بنابراین استان بوشهر با وجود داشتن وضعیتی مطلوب در زمان حاضر، ممکن است در آینده این فرصت را از دست بدهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر