يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۹۶۸
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آزمون انتخابی چهل و ششمین دوره مسابقات جهانی مهارت (شانگ‌های چین ۲۰۲۲ ) با حضور پنج مهارت آموخته در رشته آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه در این آیین در جمع خبرنگاران افزود: آزمون انتخابی مسابقات جهانی مهارت برای معرفی ۲ نفر برتر در رشته های آجرچینی و کاشیکاری دیوار و کف به مدت سه روز در شهر بوشهر در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در این آزمون که پس از اردوی یک ماهه مهارت آموزان در بوشهر و با شرکت رقابت کنندگانی از استان‌های بوشهر، لرستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی با نظارت بیش از هشت کارشناس بین المللی برگزار شده، نفرات برتر اعزامی به مسابقات جهانی معرفی می‌شوند.

دراهکی با اشاره به اینکه پروژه نهایی این مهارت آموزان برابر با پروژه های مسابقات جهانی طراحی شده و باید در طول ۱۹ ساعت و طی سه روز از سوی رقابت کنندگان اجرا شود گفت: از این تعداد ۲ شرکت کننده در رشته آجرچینی و سه شرکت کننده دیگر در رشته کاشی‌کاری دیوار و کف با هم رقابت می‌کنند.

وی هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت را شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این استان پنج رقابت کننده در اردوی مسابقات جهانی مهارت دارد که امید می‌رود بتوانند به مسابقات جهانی مهارت که سال جاری میلادی در شانگ‌های چین برگزار می شود، راه یابند.

وی ادامه داد: پایان این مسابقات آغاز راهی سخت برای نخبگان مهارتی نوجوان و جوان شرکت کننده در این رقابت ها است تا با تلاش و عزم راسخ و محکم تری در راه رسیدن به اهداف خود در مسابقات قدم بردارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر