دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: تجاوز آل سعود به مردم یمن هیچ گونه توجیه منطقی از لحاظ شرعی وعرفی ندارد و این جنایکاران باید مجازات و به سزای اعمالشان برسند.\n\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر برازجان افزود: وضعیت وخیم انسانی در یمن، ممنوعیت ورود سوخت و فروش دارو به یمن، شهادت ومجروحیت بیش از 10هزار یمنی و ویرانی هشت هزارمجتمع مسکونی، از بین رفتن بیمارستان ها و اماکن مذهبی و اداری، بمباران مردم و سکوت مرگبار رسانه های غربی و بین اللملی درمقابل
کد خبر: ۱۱۳۷۸
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: تجاوز آل سعود به مردم یمن هیچ گونه توجیه منطقی از لحاظ شرعی وعرفی ندارد و این جنایکاران باید مجازات و به سزای اعمالشان برسند.

\n\n

\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر برازجان افزود: وضعیت وخیم انسانی در یمن، ممنوعیت ورود سوخت و فروش دارو به یمن، شهادت ومجروحیت بیش از 10هزار یمنی و ویرانی هشت هزارمجتمع مسکونی، از بین رفتن بیمارستان ها و اماکن مذهبی و اداری، بمباران مردم و سکوت مرگبار رسانه های غربی و بین اللملی درمقابل این جنایات محکوم است.

\n\n

وی بیان کرد: ملت مسلمان ایران همیشه از مسلمانان و مظلومان جهان چه سنی و شیعه حمایت کرده و هم اکنون نیز از لحاظ سیاسی، معنوی و فکری و هم مادی از ملت مظلوم یمن حمایت به عمل می آورد.

\n\n

مصلح اضافه کرد: استکبار نقشه هایی را برای تضعیف امت اسلامی و ایجاد فتنه در مقابل ملت اسلامی در سر دارد.

\n\n

وی با اشاره به 17 اردیبهشت روز بیمارهای خاص و صعب العلاج یکی از مهمترین راه های تندرستی را پیشگیری عنوان کرد.

\n\n

امام جمعه برازجان بیان کرد: پیشگیری قبل از بیماری آسان تر و کم هزینه تر است و باید تلاش کنیم با تغذیه سالم و دوری از سوء تغذیه جان و تن مان را سالم نگه داریم.

\n\n

مصلح همچنین بر رسیدگی بیشتر نسبت به بیماران خاص و صعب العلاج با تمکن مالی ضعیف و مشارکت بیشترخیرین در درمان این بیماران تاکید کرد.

\n\n

امام جمعه برازجان به روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ نیز اشاره کرد و گفت: رسالت صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر این است که در روز حادثه و بلایای طبیعی به داد مظلومان و مردم برسد.

\n\n

وی اظهارکرد: یکی از بحران های جهان امروز مساله یمن است که ما شاهد تجاوز آل سعود و هپیماننش به این مردم مظلوم و بیمارستان ها و کودکان بی دفاع هستییم.

\n\n

امام جمعه برازجان برازجان از جمعیت جهانی صلیب سرخ خواست که نسبت به کمک رسانی به آسیب دیدگان و آوارگان یمنی اقدام کند.

\n\n

وی همچنین به 23 اردیبهشت سالروز لغو طرح کاپیتولاسیون درایران اشاره کرد و گفت: با تصویب این طرح سند بردگی ایران تصویب شد ولی امام خمینی(ره) به مقابله با این طرح برخاستند و نقشه های استکبار را نقش بر آب کرد.

\n\n

وی یادآورشد: نباید کفار و استکبار بر مومنین و کشورهای اسلامی تسلطی داشته باشند و هرغلطی که خواستند انجام دهند.

\n\n

مصلح در مورد بیانات مقام معظم رهبری درجمع فرهنگیان نیز به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش پرداخت و گقت: هر چه در راه دین و تربیت نیروی انسانی خوب و شایسته هزینه شود سرمایه گذاری و لازم است توجه ویژه ای بر این حوزه صورت گیرد.

\n\n

وی همچنین درمورد مذاکرات هسته ای اظهارکرد: مذاکره در زیر سایه تهدید را بر نمی تابیم و عزت و شرف خود را در مقابل مذاکرات نمی فروشیم و در این مذاکرات نباید شاهد تحقیر ملت ایران باشیم زیرا آنها نیز برای برطرف کردن نیازمندی های خود به مذاکره با ما نیازمند هستند.

\n\n

امام جمعه برازجان در باره مشکلات آرامستان شهر برازچان بیان کرد: آرامستان کنونی این شهر برای دفن مردگان جایی ندارد و باید چاره ای در این زمینه اندیشیده شود تا آرامستان جدید هر چه سریعتر راه اندازی شود.

\n\n

پس از اقامه نمازجمعه مردم شهر برازجان علیه جنایت آل سعود و درحمایت از مردم مظلوم یمن با شعارهایی همچون سلام ما بر یمن قهرمان، ملت صبر و ملت قهرمان، مرگ بر آل سعود، آل سعود شرمت باد ،آمریکا ننگت باد و مرگ بر آمریکا و و مرگ بر اسرائیل از مصلای نمازجمعه تا کاروانسرای مشیرالملک این شهر راهپیمایی کردند.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر