پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۸۷
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور گفت: در راستای پیشبرد امورات شهروندان، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان و بویژه دستگاه‌های فرهنگی در شهرهای جدید مستقر می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید علیرضا مکبری روز پنجشنبه در جمع شماری از شهروندان شهر جدید عالیشهر استان بوشهر افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات و بهزیستی از جمله دستگاه‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ باید رئیس اداره یا نمایندگی آنها در شهرهای جدید استقرار پیدا کنند.

وی بیان کرد: هویت ایرانی اسلامی از دیگر لازمه‌های شهرهای جدید است که  اجرا طرح مسجد محوری بخشی از این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

مکبری ادامه داد: با اجرا طرح مسجدمحوری باید فضاهایی مانند فضای بازی کودکان، کتابخانه، استخر و کانون‌های توسعه با مرکزیت مساجد شکل بگیرد.

وی گفت: شهرهای جدید تبدیل به انباری پر از آدم تشکیل شده و این در صورتی است که هر شهر باید براساس مولفه اسلامی دارای نمادهای هویتی، یادمان شهدا، هیات و مصلی‌ در سطح شهر داشته باشد.

مکبری افزود: اکنون شهر جدید عالیشهر  در استان بوشهر نسبت به سایر شهرهای جدید از باب معماری و زیرساخت‌های احداث شده شرایط مطلوبی داشته و نمادهایی از هویت ایرانی اسلامی نیز در این شهر وجود دارد.


مکبری بیان کرد: با این وجود سرانه فضاهای آموزشی و مذهبی و همچنین کارکرد آن در شهر جدید عالیشهر باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: عالیشهر مردمی اصیل، با فرهنگ، فهیم و متخصص دارد که با وجود مجتمع فرهنگی هنری آفتاب باید فعالیت‌های خوبی نیز در این حوزه شکل بگیرد.

مکبری ادامه داد: هیات مرجع مذهبی شهرهای جدید نیز باید با مدل هیات اعظم شهرهای اردبیل و زنجان راه‌اندازی و در مناسبت‌های مهم در میدان اصلی شهر عزاداری داشته باشند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های عمران همچنین باید در برگزاری مراسم‌های مرتبط با عید غدیر و پیاده‌روی نمادین اربعین حمایت‌های لازم و ویژه داشته باشند.

مکبری گفت: شهرهای جدید در بحث کارآفرینی و اشتغال نیز باید وضعیت خود را مورد ارزیابی قرار دهند چرا که این موضوعی هم برای حیات و پویایی شهرهای جدید است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر