پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۱۹۵
شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: عملیات اجرایی پروژه های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در این شهرستان آغاز شده و در زمان حاضر ۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۷ میلیاردتومان در دست اجرا است.

به گزارش فکرشهر، محمود پورداوودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدی که هفته گذشته از روند اجرای پروژه های عمرانی این منطقه به عمل آمد، پروژه خیابان سازی قطعه یک به طول ۳.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و خیابان سازی قطعه ۲، به طول ۳.۵ کیلومتر، با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان فعال است.

وی اظهارداشت: عملیات اجرایی پروژه احداث جاده بازرسی گمرک قطعه یک به طول هفت کیلومتر و عرض ۶ متر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و پروژه احداث جاده بازرسی گمرک قطعه ۳، به طول هفت کیلومتر و عرض ۶ متر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان این هفته آغاز می‌شود.

پورداوودی گفت: همچنین پیمانکار پروژه احداث دیوار پیرامونی قطعه یک به طول هفت کیلومتر  با اعتبار ۲۳.۵ میلیارد تومان و پروژه احداث دیوار پیرامونی قطعه ۳، به طول هفت کیلومتر، با اعتبار ۲۲.۵ میلیارد تومان مشخص شده است که امیدواریم تا ٢ ماه دیگر عملیات نصب دیوارهای پیش‌ساخته آغاز شود.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم بیان کرد: ۴۰ میلیارد تومان از اعتبار فوق مربوط به اعتبارات مصوب سفر استانی ۱۶ مهرماه سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر و مابقی از اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان تامین شده است.

وی یادآورشد: پروژه احداث شبکه برق دو مداره منطقه ویژه اقتصادی شمال استان به طول ۴.۵ کیلومتر در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم با رویکرد تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی به مساحت بیش از سه هزار و ۹۰۰ هکتار جانمایی شده است که موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای  نگهبان را در سال ۱۳۸۹ اخذ کرده و  امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در آن فراهم شده است.

این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای مزیت های بسیاری  از جمله ایجاد زنجیره ارزش از طریق استقرار مجموعه ای از صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، دسترسی و نزدیکی به آب های آزاد،  همجواری با منطقه نفتی بهرگان و تاسیسات نفتی گوره و امکان اتصال به خطوط سراسری ششم و نهم انتقال گاز،  منابع انسانی ماهر باتوجه به سابقه استقرار صنایع نفت و گاز در منطقه ، امکان استقرار صنایع آب بر در منطقه و بازارهای خارجی از طریق مسیر های دریایی است.

برخی از زیرساخت‌های اساسی این منطقه در قالب امکان فعالیت‌های کارگاهی فراهم شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد.

مراسم کلنگ زنی احداث پتروشیمی سراج گستران در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان ( واقع در شهرستان دیلم ) با حضور نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ انجام گرفت. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر