چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: هم اکنون مدارسی نوساز وجود دارند که به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات لازم راه اندازی نشده اند که برنامه داریم امسال بدون تبعیض و با هدف ارتقای بهره وری امکانات و تجهیزاتی را در اختیار این مدارس قرار دهیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه درهفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر افزود: از خیران مدرسه ساز انتظار داریم با هر بضاعتی که دارند در بخش تامین تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس در کنار ما باشند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: هم اکنون مدارسی نوساز وجود دارند که به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات لازم راه اندازی نشده اند که برنامه داریم امسال بدون تبعیض و با هدف ارتقای بهره وری امکانات و تجهیزاتی را در اختیار این مدارس قرار دهیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز پنجشنبه درهفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر افزود: از خیران مدرسه ساز انتظار داریم با هر بضاعتی که دارند در بخش تامین تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس در کنار ما باشند.

\n\n

وی اضافه کرد: خیران مدرسه ساز افرادی نیک اندیش و توانمند از نظر فکری هستند که علاوه بر ساخت و ساز برای ارتقای سطح کیفیت می توانند در اداره مدارس خود نیز نظارت داشته باشند.

\n\n

سالاری ادامه داد: حضور خیران مدرسه ساز در کنار اولیای مدارس و همفکری آنان با هم باعث ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش آموزان می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: خیران مدرسه ساز علاوه بر ساخت و ساز می توانند با همکاری اولیای مدارس برنامه های پرورشی مناسب و باکیفیت برای دانش آموزان برگزار کنند.

\n\n

سالاری با اشاره به حضور تجار و بازرگانان دراستان بوشهر بیان کرد: تجار و بازرگانان استان بوشهر نقطه قوت برای این استان هستند که هم بضاعت و هم انگیزه انجام کار خیر را دارند.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: دراین ارتباط ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش این استان باید زمینه حضور تجار و بازرگانان برای مشارکت در امر مدرسه سازی را فراهم کنند.

\n\n

سالاری با تاکید بر سطح بندی مدارس استان اضافه کرد: مدارس استان امسال از لحاظ ساختمانی، تجهیزات و کیفیت آموزشی بررسی می شوند و انتظار داریم خیران در بهبود وضعیت مدارس در کنار ما باشند.

\n\n

وی گفت: با توجه به مشکلات مدارس شبانه روزی در استان بوشهر حضور خیران برای ارتقا و حل مشکلات این مدارس ضروری است.

\n\n

معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این جشنواره اظهار کرد: توسعه علم و دانش در کشور به عوامل مختلفی از جمله معلم، دانش آموز و تجهیزات بستگی دارد.

\n\n

محمد باقر مسلمی افزود: ایران از نظر معلم و دانش آموز مشکلی ندارد ولی از نظر تجهیزات آموزشی هنوز با کمبودها و کاستی هایی روبه رو است.

\n\n

وی اظهارکرد: برای رسیدن به استقلال باید زمینه توسعه علم و دانش را در کشور مهیا کنیم.

\n\n

مسلمی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی تنها 50 هزار مدرسه در کشور وجود داشت ولی امروز 500 هزار مدرسه با میانگین 145مترمربع در کشور وجود دارد.

\n\n

وی یادآور شد: خیرین مدرسه ساز در کشور 105هزار کلاس درس تاکنون یا خود ساخته و یا با دولت در امر ساخت مشارکت داشته اند.

\n\n

مسلمی گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب دولت و خیران مدرسه ساز باید در کنار هم باشند.

\n\n

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر گفت: تعهد پارسال خیرین مدرسه ساز در این استان 220میلیارد ریال و تعهد دولت 75میلیارد ریال بود که این اعتبار بسیار خرد شده و هنوز هم مدارسی نیمه کاره در این استان وجود دارد.

\n\n

حسین حریری افزود: حضور خیرین در مدارسی که خود ساخته اند و نظارت بر کار تعلیم و تربیت دانش آموزان امری ضروری است.

\n\n

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هم اکنون هشت هزار و 500 کلاس درس در قالب دو هزار مدرسه در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان هفت هزار و 300 کلاس درس دولتی هستند.

\n\n

علیمراد کرمی افزود: خیران مدرسه ساز تاکنون یکهزار و 680کلاس درس در قالب 412 فضای آموزشی با یکهزارو 150 میلیارد ریال اعتبار احداث، تکمیل و تجهیز کرده اند.

\n\n

وی اضافه کرد: پارسال 108کلاس درس در قالب 29 مدرسه از سوی خیرین دراین استان ساخت و تحویل آموزش و پرورش شده است.

\n\n

کرمی گفت: جامعه خیران مدرسه ساز با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای درزمینه توسعه و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش منعقد کرده است.

\n\n

وی اضافه کرد: برهمین اساس خیران می توانند بخشی از سرمایه خود را سپرده یک تا پنج سال کنند و سود آن را در صدوق خیرین مدرسه یار ذخیره و صرف کمک به مدارس مناطق محروم کنند.

\n\n

کرمی گفت: همچنین تفاهم نامه ای نیز در مورد کمک به پروژه های نیمه تمام و دانشگاههای فرهنگیان نیز منعقد شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر