يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: امام‌جمعه آبدان از سنگ‌اندازی برخی افراد برای اشتغال جوانان در شهرک صنعتی انتقاد کرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بخش آبدان اظهار داشت: برای داشتن زندگی خوب لازم نیست در تمام مهارت‌های زندگی متخصص باشید؛ بلکه کافی است مراقبت کنید که «مودت» و «رحمت» در زندگی‌تان کم نشود.

امام جمعه آبدان افزود: مهم‌ترین آرزوی هر جوانی این است که به موقع مسأله اشتغال ایشان حل شود تا تشکیل خانواده بدهد ولی متاسفانه سمت و سوی بسیاری از رشته‌های دانشگاهی ختم به بیکاری می‌شود که دلیل اصلی بیکاری هم عدم مهارت است و این مهم از یک طرف بر عهده فنی حرفه‌ای هاست و از طرف دیگر رفع موانع را می‌طلبد.

خطیب نمازجمعه آبدان گفت: وقتی جوانی با استفاده از ظرفیت‌ها و تخصص خود به امر اشتغال‌زایی ورود پیدا می‌کند اگر مسؤولان خود اشتغال‌زایی نمی‌کنند و مسیر او را هموارتر نمی‌کنند حداقل راه آمده را نباید بر روی جوان و دغدغه او ببندند.

وی تصریح کرد: جوانانی در آبدان برای اشتغال‌زایی در شهرک صنعتی اقداماتی کرده‌اند که متاسفانه موانع تولید توسط برخی کارشناسان در شهرک صنعتی ایجاد شده و هزینه آنان را چند برابر کرده است. 

کارگر ادامه داد: زمین‌های واگذار شده برای صنایع غذایی و صنایع شیمیایی در کنار هم بوده و اکنون که این جوانان برای ساخت و ساز اقدام کرده اند، بهداشت اجازه این کار را نمی‌دهد. برای جابجایی زمین نیز باید هزینه چند برابر قبل پرداخت کنند، زیرا کارشناسان شهرک صنعتی، قیمت‌ها به روز محاسبه می‌کنند.

امام‌جمعه آبدان با تقدیر از حضور کارشناسان بهزیستی شهرستان دیر در میز خدمت این هفته نماز جمعه آبدان اشاره داشت: گاهی انسان می‌شنود که برخی از جوانان در گزینش‌های اشتغال رد می‌شوند و دلیل آن هم تحقیقات محلی دانسته می‌شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در تحقیقات محلی باید مواظبت کرد و آنچه متقن هست گفته شود زیرا گاهی بیان هر متقنی هم لازم نیست. متاسفانه برخی به‌صورت حضوری برای رد افراد می‌روند و این شایسته جامعه نمی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر