چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام‌جمعه خورموج گفت: استفاده برخی از کشاورزان از سم زودرس در محصول گوجه‌فرنگی دزدی و حرام‌خوری است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح امروز در حاشیه برگزاری سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق و تفسیر قرآن کریم با انتقاد شدید از عدم نظارت بهداشتی بر کشت گوجه‌فرنگی در دشتی گفت: انتظار داریم کشاورز، کارگر و بنا کار وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهند و معتقد به این باشند که رزق و روزی در دست خداست.
کد خبر: ۱۱۹۳۸
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: امام‌جمعه خورموج گفت: استفاده برخی از کشاورزان از سم زودرس در محصول گوجه‌فرنگی دزدی و حرام‌خوری است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح امروز در حاشیه برگزاری سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق و تفسیر قرآن کریم با انتقاد شدید از عدم نظارت بهداشتی بر کشت گوجه‌فرنگی در دشتی گفت: انتظار داریم کشاورز، کارگر و بنا کار وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهند و معتقد به این باشند که رزق و روزی در دست خداست.

\n\n

وی ادامه داد: چندی پیش از مردم شنیدم برای آنکه گوجه‌فرنگی نارس زودتر برسد از سمی استفاده می‌کنند که ظاهر آن را قرمز می‌کند اما داخل آن سفید است اما خودم به عینه ندیده بودم.

\n\n

مصلح اضافه کرد: تا اینکه مقداری گوجه‌فرنگی از بازار خریداری کردم که هیچ نوع طعم و مزه‌ای نداشت در حالی که ظاهر آن زیبا و قرمز اما داخل آن سفید بود.

\n\n

وی یادآور شد: کشاورزی که می‌خواهد از این راه نادرست درآمد برای خانواده خود داشته باشد بداند که همه این‌ها بر تربیت خانواده اثر دارد زیرا استفاده از سم زودرس در گوجه‌فرنگی رزق و روزی نیست بلکه دزدی و حرام‌خواری است.

\n\n

به نوشته ی فارس، متأسفانه برخی از کشاورزان گوجه کار در سال‌های اخیر با همکاری افراد فرصت‌طلب اقدام به‌ استفاده از نوعی هورمون اتفون (گاز اتیلن) جهت زودتر رسیدن گوجه‌فرنگی قبل از موعد می‌کنند که این امر باعث شده است تا مردم نسبت به استفاده از گوجه‌فرنگی در مواد غذایی کمتر علاقه نشان دهند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر