دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۴۵۰
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: برای حمایت از کشاورزان قیمت انواع کود‌های شیمیایی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما بیان کرد: یکی از نهاده‌های مهم در تولید پایدار محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی است که امسال برای حمایت از کشاورزان قیمت انواع کود‌های شیمیایی با کاهش ۵۰ درصدی همراه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه تامین انواع کود‌های شیمیایی بر عهده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است، افزود: استان بوشهر به عنوان یکی از مبادی اصلی تامین کود اوره، بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.
 
به گفته مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر، در این استان هر سال بیش از یک میلیون تن انواع کود اوره تولید می‌شود، که ۲۳ استان کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۴۷ هزار تن کود اوره و نزدیک به هزار و ۶۰۰ تن کود فسفاته را توزیع کردیم و از ابتدای امسال تا کنون نیز بیش از ۳۳۶ هزار تن کود اوره در کشور توزیع شده است.
 
عمرانی از تامین بیش از ۴۶ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان استان خبر داد و افزود: توزیع کود امسال به صورت تمام الکترونیک انجام خواهد شد و کشاورزان برای تامین کود مورد نیاز خود باید به اداره‌های جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به ثبت الکترونیک اطلاعات خود اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر