پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه خانه ریاضیات در استان باید تقویت شده و مورد حمایت عملی قرار گیرد افزود: این مجموعه علمی نیازمند مکانی با کیفیت و همچنین اعتبار مناسب است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی زاده ظهر سه شنبه در نشست با هیئت امنای خانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به عدم علاقه به رشته ریاضی در دانش‌آموزان اظهار داشت: در حوزه ریاضیات دچار معضلی هستیم که دانش آموزان علاقه زیادی به رشته ریاضی ندارند و ضروری است که برای ایجاد انگیزه برای فرزندانمان چاره‌اندیشی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خانه ریاضیات در استان باید تقویت شده و مورد حمایت عملی قرار گیرد افزود: این مجموعه علمی نیازمند مکانی با کیفیت و همچنین اعتبار مناسب است تا بتواند تأثیرگذاری بهتری داشته باشد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر ساختار خانه ریاضیات، رئیس دانشگاه خلیج فارس و مدیر خانه ریاضیات استان، اعضای جدید هیأت امنا را در مدت حداکثر دو هفته آینده پیشنهاد دهند.
محمدی‌زاده با تاکید بر رفع مشکل ساختمان خانه ریاضیات بوشهر گفت: مدیر خانه ریاضیات و رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، مشکلات ساختمان خانه ریاضیات را بررسی و راهکارهای لازم برای ساماندهی و بهبود مکان خانه ریاضیات را ارائه کنند تا تصمیم گیری شود.

وی خواستار خصوصی شدن خانه ریاضیات شد و تاکید کرد: در سال‌های اخیر، خانه ریاضیات یک مجموعه دولتی بوده که کارایی مناسبی نداشته و ساختار و تشکیلات این خانه باید به صورت خصوصی و یا نهایتاً خصولتی شود.

محمدی زاده اضافه کرد: خانه ریاضیات اگر تحت نظر دولت باشد، با تغییر مدیران، رویکرد خانه ریاضیات نیز دچار مشکل می‌شود و نوسان زیادی پیدا می‌کند که چاره آن، بیرون آمدن از حالت دولتی است.

وی یادآور شد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اعتلای خانه ریاضیات استفاده شود.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی و تجهیز خانه ریاضیات در ۱۰ شهرستان استان بوشهر خبر داد و گفت: خانه ریاضیات در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تأسیس و تجهیز و فعالیت خواهند کرد و برای این مهم از تمام ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر