يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۶۶۰
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان گناوه با اشاره به کشف ۹۴ درصد جرایم سایبری در شهرستان گفت: جرایم سرقت نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرهنگ حسین احمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان گناوه با گرامیداشت یاد شهید صارمی و همرزم مانش اظهار داشت: روز خبرنگار یادآور تلاش، فداکاری و ایثار خبرنگاران است که برای روشنگری و تبیین و اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العلی) در جهاد تبیین جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و همچنان آماده ایثار و فداکاری هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه افزود: بی تردید خبرنگاران در راستای انجام وظیفه جهادی خود که همان ارتقا سطح آگاهی افراد جامعه و روشنگری است، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران طلایه داران فرهنگ جهاد و ایثار و چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند گفت: امروز رسانه در ارتقا احساس امنیت جامعه و امنیت ذهنی مردم نقش بی بدیلی دارد و قطعاً تعامل دو سویه بین پلیس و رسانه آرامش را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

سرهنگ احمدی یادآور شد: اصحاب رسانه با روحیه جهادی و توان علمی بالا، در حوزه امنیت کمک حال و در کنار ما بوده‌اند، به طوری که در سال جاری خبرهای پلیس در رسانه‌ها با جدیت بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه جریان ساز است اضافه کرد: رسانه می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد و همچنین می‌تواند در کاهش جرم و پیشگیری، اقدامات مؤثری انجام دهد.

وی گفت: پلیس همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند تأمین امنیت تعطیلات نوروز، لیالی قدر، دهه محرم و سایر ایام با حضور حداکثری برای تأمین نظم و امنیت در کنار و همراه مردم قدرشناس بوده و هست.

کشف ۸۴ درصدی سرقت‌ها در شهرستان گناوه

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه با اشاره به مهمترین اقدامات شاخص پلیس در شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارکنان این فرماندهی در بخش‌های مختلف در مجموع جرایم سرقت نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و تجسس کوپ های تابعه، ۸۴ درصد از مجموع سرقت‌ها در شهرستان منجر به کشف شده است.

وی تصریح کرد: یک فقره قتل در سال گذشته اتفاق افتاد که قاتل بلافاصله پس از اقدام به قتل، متواری شد که با پیگیری مستمر کارآگاهان پلیس آگاهی و انجام عملیات روانی، قاتل در دو روز گذشته خود را معرفی کرد و در تحقیقات انجام شده به عمل خشن و مجرمانه قتل به انگیزه اختلاف و درگیری قبلی اقرار کرد، که با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

کشف ۹۴ درصدی جرایم سایبری در گناوه

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه با اشاره به اقدامات در حوزه پلیس فتا شهرستان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های پلیس فتا شهرستان در سال جاری در مقابله با جرایم سایبری با موضوعات کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی از حساب بانکی، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی، دسترسی غیرمجاز به داده‌های رایانه‌ای در مجموع منجر به کشف ۹۴ درصدی جرایم سایبری شده است.

کاهش ۳۰۰ درصدی تصادفات فوتی

وی ادامه داد: با تلاش‌های پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مسئول از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۳۰۰ درصدی تصادفات فوتی در شهرستان بوده‌ایم.

انتشار ۱۵۰ پیام آموزشی با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی

سرهنگ احمدی یادآور شد: در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سال جاری تعداد بیش از ۱۵۰ پیام آموزشی با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با موضوعات سرقت، فضای مجازی، اعتیاد، مقررات راهنمایی و رانندگی، عفاف و حجاب، مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند، آئین همسر داری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی در فضای مجازی منتشر شده است.

سرهنگ احمدی با بیان توصیه‌هایی به شهروندان پیرامون پیشگیری از سرقت منازل و موتورسیکلت گفت: شهروندان در صورت مسافرت و خروج از منزل موضوع را به بستگان یا همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهند، از دزدگیر و علائم هشداردهنده در منزل که قابل اتصال به گوشی تلفن همراه باشد استفاده شود، از نگهداری اموال باارزش خود نظیر طلاجات، جواهرات، سکه، ارز و نظایر آن در منزل خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه یادآور شد: جهت پیشگیری از سرقت موتورسیکلت، وسیله نقلیه خود را با قفل و زنجیر مناسب در پارکینگ مخصوص، پارک و از رها کردن آن در کنار خیابان خودداری کنند.

در پایان نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر