سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۷۳۰
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: اولین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان همزمان باکشور در سه زندان بوشهر، برازجان و خورموج در مرحله استانی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهرگفت:با انعقاد تفاهم نامه میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل زندان ها، هم اکنون ۳۰ حرفه مهارتی در زندان‌های استان آموزش داده می‌شود که پس از گذراندن دوره و صدور گواهینامه به آن‌ها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود تا برای ایجاد کسب و کار برای خود در بیرون از زندان استفاده کنند.

دوراهکی اضافه کرد: برای سنجش توانمندی مددجویان در سال جدید مسابقات مهارت را در زندان‌ها راه اندازی کردیم که ۸۰ زندانی در ۵ رشته برق کار ساختمان، جوشکاری، معرق، چرم دوزی و آرایش و پیرایش مردانه با هم رقابت می‌کنند.

وی بیان داشت: ۴۹ نفر از زندانیان به مرحله استانی راه یافتند که امروز با هم رقابت می‌کنند سه نفر از هر رشته برگزیده و در مسابقات آزاد مهارت در مرحله کشور شرکت می‌کنند.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان نیز گفت: مسابقات آزاد مهارت در زندان‌های استان همزمان با کشور برگزار شده است که ۱۹۰ نفر از مددجویان در مرحله پیش شهرستانی رقابت کردند و ۷۸ نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و از بین آن‌ها ۴۹ نفر به مرحله استانی راه یافتند که امروز با هم رقابت می‌کنند.

محتشم حسینی افزود: به این زندانیان پس ازآموزش گواهی نامه مهارت آموزی بدون ذکر نام زندان صادر می‌شود که از طریق آن می‌توانند جذب بازار کار شوند و پس از آزادی هم می‌توانند از تسهیلات خوداشتغالی مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان‌های استان که سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان است استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۰۰ نفر از مددجویان مهارت‌های فنی را فرا گرفتند که ۳۵ نفر از این شمار بانوان هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر