پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۳۱
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران گفت: در نیمه نخست امسال ۴۰ تن انواع آبزیان صید شده قاچاق در سواحل و دریاهای شمالی و جنوبی کشور کشف شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سرهنگ هادی دیده‌ور در جمع خبرنگاران از تقویت ناوگان یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات خبر داد و اظهار داشت: با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 60 فروند شناور 60 فوتی به ناوگان یگان حفاظت شیلات ایران افزوده شد.

وی از تأمین تجهیزات حفاظتی از جمله دوربین خبر داد و افزود: برای صیانت و کنترل دریا یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران به پهپاد نظارتی و بازرسی مجهز می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران کمبود نیرو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تلاش می‌شود تا سال آینده این کمبود در یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات جبران شود.

وی  مقابله با صید قاچاق در خلیج‌ فارس و آب‌های استان‌های شمالی و جنوبی را مورد اشاره قرار داد و  گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش یگان حفاظت و حمایت شیلات 40 تن انواع آبزیان صید شده قاچاق در سواحل و دریاهای شمالی و جنوبی کشور کشف شده است.

دیده‌ور با بیان اینکه این میزان کشفیات به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: برخورد با صید غیرمجاز و قاچاق به منظور انجام صید پایدار، حفظ ذخایر آبزیان و صیانت از حقوق صیادان انجام می‌شود.

وی در خصوص حضور کشتی‌های خارجی در آب‌های ایرانی و اقدام آنها برای صید ترال  عنوان کرد: هیچ کشتی صیادی خارجی در حوزه آب‌های استحفاظی ایران برای انجام صید آبزیان از جمله صید ترال وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید میگو به روش ترال انجام می‌شود، اضافه کرد: در کنار شیوه صید ترال غیرمجاز برخی از سودجویان با استفاده از ابزارهای نامناسب، با صید بی‌رویه به ذخایر دریایی آسیب وارد می‌کنند.

دیده‌ور صید یک‌ هزار و 800 تن میگو در استان بوشهر در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در زمینه میگو پرورشی امسال تاکنون از  شش هزار و 450 هکتار اراضی پرورشی تاکنون 28 هزار تن میگو از 4 هزار و 600 هکتار تولید شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر