سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۸۶
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: براساس برآوردهای انجام شده ۳۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ دچار خسارت خشکسالی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نوذر منفرد روز پنجشنبه در نشست مدیریت بحران استان بوشهر افزود: ۲هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان میزان اعتبار تعیین شده برای جبران خسارت این میزان محصولات کشاورزی است که تاکنون مصوبه هیات وزیران نداشته و ابلاغی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان خسارت سامانه بارشی مونسون در مرداد سالجاری در استان بوشهر ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که به وزارت کشور ارسال شده و به مصوبه هیات دولت نیاز دارد.

منفرد با توجه به خشکسالی های ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ گفت: مرحله پنجم اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۱۳.۸ میلیارد تومان برای امهال تسهیلات بهره برداران بخش کشاورزی که سررسید ۱۴۰۰ داشتند ابلاغ و جذب شده است.

وی یادآور شد: براین اساس میزان اعتبارات جذب شده از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در استان بوشهر به ۱۱۰ میلیارد تومان می‌رسد و این استان رتبه سوم کشور را از نظر جذب اعتبارات نسبت به تخصیص دارد.

منفرد ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز بانکها و پی‌گیری‌های انجام شده از سوی مدیریت بحران مبلغ ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز هفته گذشته به استان تخصیص داده شده که بین بانک‌های استان توزیع شده است. 

وی بیان کرد: در رابطه با خسارت خشکسالی با پی گیری های به عمل آمده ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به استان بوشهر ابلاغ شده است که بین پنج بانک عامل توسعه و تاکنون ۲۳ درصد آن جذب شده است.

منفرد گفت: همچنین از محل اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران ۶.۴ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که در حوزه آب و خاک شامل خرید لوله، احداث مخازن آب و لایروبی قنوات به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر