جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: طرح انطباق عسلویه با مسائل اجتماعی مردم این شهر سازگار باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی پنجشنبه‌شب در نشست بررسی طرح انطباق کاربری اراضی ۳۲۰ هکتاری عسلویه گفت: شهر عسلویه یک شهر خاص و دارای شرایط ویژه و کاملا متفاوت با سایر شهرهای استان است و در انجام مطالعات و شرح خدماتی که قرار است برای این شهر تدوین شود باید به زوایای مختلف آن توجه شود.\n\nاجرای توسعه عسلویه در زمین ۳۲۰ هکتاری
کد خبر: ۱۲۶۰۴
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: طرح انطباق عسلویه با مسائل اجتماعی مردم این شهر سازگار باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی پنجشنبه‌شب در نشست بررسی طرح انطباق کاربری اراضی ۳۲۰ هکتاری عسلویه گفت: شهر عسلویه یک شهر خاص و دارای شرایط ویژه و کاملا متفاوت با سایر شهرهای استان است و در انجام مطالعات و شرح خدماتی که قرار است برای این شهر تدوین شود باید به زوایای مختلف آن توجه شود.

\n\n

اجرای توسعه عسلویه در زمین ۳۲۰ هکتاری

\n\n

وی افزود: در حال حاضر قرار است توسعه عسلویه در یک زمین ۳۲۰ هکتاری این شهر دنبال شود اما باید همه اتفاقاتی که در حوزه نفوذ این شهر به تناسب قرارگیری آن، رخ می دهد در طرح مطالعاتی گنجانده شده و به آنها پرداخته شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: در حال حاضر با دو رویکرد برای این طرح مواجه هستیم، یکی اینکه آینده شهر عسلویه حاکم بر تصمیم‌سازی شهری باشد و یا اینکه رویکردی غیر از آنچه که اکنون در این شهر وجود دارد در آینده شهر عسلویه انتظار داشته باشیم.

\n\n

لزوم توجه به آینده جنوب استان و شهرهای جدید پارس و سیراف

\n\n

باستی با اشاره به اینکه باید به طرح بالادست یا فرادست در طرح انطباق عسلویه توجه شود، اظهار داشت: نباید تنها به حریم شهر یا ۲۸ پالایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پارس شمالی و جنوبی بسنده کرد بلکه باید به هر آنچه که در آینده، کل جنوب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

وی، توجه به شهر جدید پارس در طرح انطباق عسلویه را ضروری دانست و افزود: مراحل مطالعاتی این شهر جدید در دست انجام است و این شهر در فاصله بین شهرهای کنگان، دیر، بنک، بردستان و دوراهک با میانگین جمعیتی ۷۵ هزار نفر، ایجاد خواهد شد که بحث‌های فوق‌العاده جدی نفت در آن دنبال می‌شود پس نیاز است، افق جمعیتی شهر پارس و تاثیراتی که بر شهرهای اطراف خود خواهد گذاشت در طرح انطباق عسلویه بررسی شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی شهر سیراف نیز در دست انجام است، ادامه داد: هرکدام از این اتفاقات حوزه نفوذی در واگذاری‌های مسکونی و توسعه گردشگری خواهند داشت که باید سازگاری در طرح انطباق عسلویه متناسب با طرح های تاثیرگذار و تاثیرپذیر نسبت به هم وجود داشته باشد.

\n\n

آسییب شناسی وضعیت فعلی عسلویه

\n\n

باستی گفت: نباید به اراضی ۳۲۰هکتاری عسلویه به عنوان لکه ای جدا از این شهر نگریسته شود بلکه باید نظام شهرسازی حاکم بر وضعیت فعلی عسلویه آسیب شناسی شود و مشاور طرح انطباق عسلویه، چالش های فعلی و پیش روی این شهر را بررسی و راهکارهای آن را در طرح بگنجاند.

\n\n

وی تصریح کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه، آسیب هایی را به این شهر وارد کرده که در نتیجه نقش غالب آن در حال حاضر تامین نیازهای شهری نبوده بلکه تامین نیازهای نفت و گاز است که لازم است، در افق پیش روی عسلویه، نرخ رشد آن نیز در کنار طرح توسعه شهری که قرار است در اراضی ۳۲۰هکتاری عسلویه انجام شود، دیده شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه نمی توان مسائل اجتماعی عسلویه را نادیده گرفت، بیان داشت: ما تنها به دنبال تصویب طرح انطباق عسلویه در شورای عالی شهرسازی و معماری نیستیم بلکه آسیب شناسی وضعیت فعلی عسلویه و رویکرد مواجه با این آسیب ها برای ما مهم است.

\n\n

صنعت نفت و گاز در حال بلعیدن عسلویه است

\n\n

باستی تصریح کرد: صنعت نفت و گاز در حال بلعیدن عسلویه است و ما ناچار هستیم، شهر، مردم و نیازهای آنان را با هم مورد توجه قرار دهیم.

\n\n

وی گفت: دستگاه های اجرایی ذیربط استان موظف هستند به پرسشنامه فنی و تخصصی مشاور طرح کتبی پاسخ گفته و نقطه نظرات خود برای پاسخگویی به نیازمندی های عسلویه را در اختیار مشاور طرح انطباق عسلویه قرار دهند تا در ساختار طرح گنجانده شده و ضمانت اجرای طرح را قوی تر سازد.

\n\n

گفتنی است که در ابتدای این نشست، مشاور طرح انطباق کاربری اراضی ۳۲۰ هکتاری عسلویه، طرح پیشنهادی خود را ارائه کرد و مسئولان فنی استان که در نشست حاضر بودند آن را مورد ارزیابی و بحث قرار دادند.

\n\n

پس از تهیه و تصویب طرح انطباق کاربری اراضی ۳۲۰ هکتاری عسلویه، مطالعه و آماده سازی اراضی صورت خواهد گرفت.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر