پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۰۱۸
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر کودک هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حیدر راهب ظهر جمعه در جمع نمازگزاران بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان کرد: سرانه فضای کتابخانه عمومی در جمهوری اسلامی رتبه نخست جهان اسلام است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از تدوین ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه‌های ویژه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود و در این راستا عضویت کتابخانه‌های عمومی از ۲۴ تا ۲۶ آبان رایگان است.

راهب از اجرای برنامه شاد در نوار ساحلی بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه شاد به مناسبت هفته کتاب در میدان رئیس علی دلواری بوشهر در زمینه‌های مختلف ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ۷۶ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی است گفت: از ۴۰ هزار نفر عضو این کتابخانه‌های عمومی ۶۰ درصد آنان کودکان هستند.

وی تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر را یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد در موضوعات مختلف دانست و خاطر نشان کرد: سرانه فضا کتابخانه عمومی استان بوشهر ۲.۱ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر و این در حالی است که استاندارد این حوزه ۴ متر مربع تعیین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر