شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۱۷۴
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تجهیز و افزایش امکانات کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در استان بوشهر باید با جدیت توسط مسئولان مربوطه دنبال شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهار داشت: سطح سواد جامعه، بستگی به مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی اضافه کرد: به هر میزان که فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا کند، جامعه‌ای باسوادتر خواهیم داشت و باید به گونه‌ای عمل کنیم که کتاب وارد سبد زندگی مردم شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تألیف آثار فاخر و با کیفیت، نیاز امروز جامعه است و از نویسندگان و پژوهشگران استان انتظار می‌رود با خلق آثار مکتوبِ اثرگذار، زمینه را برای جذب جوانان و نوجوانان به کتاب فراهم کنند.

محمدی‌زاده بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاکید کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین مسیرهای توسعه فرهنگی، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه بویژه در بین نسل جوان و نوجوان است و هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب برای این مهم است.

وی خواستار تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی شد و بیان کرد: تجهیز و افزایش امکانات کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در راستای تسهیل کتابخوانی از وظایف مسئولان این حوزه است و هیچ گونه کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

محمدی‌زاده با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: امیدوارم با اقدامات فرهنگی و همچنین با توسعه زیرساخت‌های حوزه مطالعه و کتابخوانی، شاهد افزایش سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها در استان بوشهر باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر