سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۱۹۰
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته رویدادهای فرهنگی استان بوشهر با رویکرد مخاطب محور برگزار می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در سطح استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۷۰۰ عنوان برنامه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: همایش مادران کتابخوان، حافظ خوانی، نواختن زنگ کتاب، پیاده روی همگانی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد هدفدار، راه اندازی کتابخانه تخصصی، تجلیل از خیران کتاب، برپایی کارگاه نویسندگی، رونمایی از کتاب از جمله این برنامه‌ها است.

راه اندازی ۱۳ کتابخانه خیرساز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از راه اندازی ۱۳ کتابخانه خیرساز در این هفته خبر داد و اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد اجرای برنامه‌های خوبی در این هفته خواهیم بود.

وی از پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان برای چاپ و نشر ۱۰۰ عنوان کتاب در استان بوشهر طی سال گذشته خبر داد و افزود: امسال برای خرید ۵۰ عنوان کتاب برنامه ریزی شده و تلاش می‌شود اعتباری بیش از سال گذشته به این امر اختصاص یابد.

افروغ ضمن تاکید بر برپایی نمایشگاه کتاب در استان بوشهر به صورت هدفمند و تخصصی تصریح کرد: از برپایی نمایشگاه‌های کتاب بدون برنامه که تنها در حد برگزاری یک نمایشگاه باشد در استان جلوگیری می‌شود.

نمایشگاه بی‌هدف نمی‌خواهیم

وی ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در روز سه‌شنبه هفته جاری از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۹ صبح را به برنامه کتاب‌خوانی اختصاص دهند و شاهد تداوم این روند در دیگر هفته‌ها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها را نیازمند توجه به مخاطب دانست و تصریح کرد: نمایشگاه‌های کتاب بی هدف نمی‌خواهیم و باید رویدادهای فرهنگی با رویکرد مخاطب محور برگزار شوند.

وی دلیل برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در استان بوشهر را تأمین نشدن اعتبار لازم برای تهیه بُن کتاب و یا تخفیف دانست و گفت: برای برپایی این فرآیند فرهنگی در سال جاری ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برآورد شده است.

نظرات بینندگان
برازجانی
|
-
|
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
برادر من و موسیقی غذای روحه. موسیقی کجای وضع غمگین این ملت است؟ یه ارشاد دشتستانت منفعله با این همه متخصص مجموعه اش رو بهشون توجه کنی ریلت راه میفته. تخصص از همه چی بالاتره اما بعضیا به سواد اهمیت نمیدن که وضعمون شده این. ترجیح دادن پخمگان بر نخبگان نتیجه بدی داره.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر