پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۳۴۹
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس با تاکید بر لزوم حذف تعرفه صادرات گوجه فرنگی گفت: وزیر جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی گوجه‌فرنگی در روزهای آینده وعده داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ابراهیم رضایی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان بوشهر با وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: وضع تعرفه بر روی صادرات گوجه فرنگی باعث افت شدید قیمت این محصول شده است.

وی اضافه کرد: در این دیدار، حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی و همچنین خرید تضمینی این محصول به عنوان یک مطالبه اصلی با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این دیدار در ارتباط با کشاورزان منطقه دغدغه‌های آنها را به اطلاع وزیر رساندیم، بیان کرد: انتظار این است که با رسیدگی فوری به این موضوع، زحمات کشاورزان به هدر نرود.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار اعلام کرد که شخصاً این مسئله را رسیدگی می‌کند و وعده داد که در روزهای آینده شاهد بهبود قیمت و وضعیت بازار این محصول خواهیم بود.

پیش از این نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار رسیدگی فوری به مشکلات تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی و حذف تعرفه صادرات شده بود.

رضایی در این تذکر بیان کرد: اکنون که در فصل برداشت گوجه‌فرنگی در جنوب کشور از جمله استان بوشهر هستیم، وضع تعرفه بر روی صادرات گوجه فرنگی موجب کاهش شدید قیمت آن شده و اگر به همین روال ادامه یابد، با ورشکستگی فراگیر کشاورزان روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: لازم است که در اسرع وقت ضمن حذف تعرفه صادرات برای گوجه فرنگی، سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی محصول و تنظیم قیمت آن ورود کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر