جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اعضای شورای اسلامی شهر دیر استان بوشهر خواستار ایجاد سامانه مجهز آتش خاموش کن دراسکله این بندر شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، آنان همچنین درنشست روز یکشنبه خود، همکاری با مالکان شناورهای از بین رفته درآتش سوزی اخیر این بندر و رسیدگی به وضعیت نامطلوب اسکله آن را مورد تاکید قراردادند.\n\nرییس شورای اسلامی شهر دیرگفت: حادثه آتش سوزی شناورهای باری و صیادی در اسکله این بندر باعث شد حدود دوهزارنفر به طور غیر مستقیم آسیب ببینند.
کد خبر: ۱۲۸۰۹
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: اعضای شورای اسلامی شهر دیر استان بوشهر خواستار ایجاد سامانه مجهز آتش خاموش کن دراسکله این بندر شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آنان همچنین درنشست روز یکشنبه خود، همکاری با مالکان شناورهای از بین رفته درآتش سوزی اخیر این بندر و رسیدگی به وضعیت نامطلوب اسکله آن را مورد تاکید قراردادند.

\n\n

رییس شورای اسلامی شهر دیرگفت: حادثه آتش سوزی شناورهای باری و صیادی در اسکله این بندر باعث شد حدود دوهزارنفر به طور غیر مستقیم آسیب ببینند.

\n\n

عباس پولادی افزود: ایستگاه آتش نشانی ثابت دراسکله وجود ندارد و برای ایجاد امکانات ایمنی درآن هیچ هزینه ای صورت نگرفته است و این یک درد بزرگ است که باید فکری به حال آن کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: مشکلات موجود در این بندر تنها با حرف حل نخواهد شد و با توجه به حادثه های مشابه ای که پیش از این دربندرهای دیگر استان بوشهر رخ داد، حادثه آتش سوزی اسکله دیر اولین وآخرین حادثه نخواهد بود.

\n\n

رییس شورای اسلامی شهردیر اظهارکرد: اداره بندر و شیلات باید تدابیری بیاندیشند که دیگر شاهد این گونه حوادث ناگوار و دلخراش دراین شهر نباشیم.

\n\n

عضو شورای اسلامی شهر دیرگفت: حادثه آتش سوزی اسکله بندر دیر یک تیت میلیاردی و کلاس غم انگیز بود که امیدواریم دیگر تکرار نشود ودر این برهه از زمان نباید نسبت به یکدیگر جبهه بگیریم بلکه باید فضا را آرام کنیم.

\n\n

حسین دهجان افزود: اسکله بزرگترین بندر صیادی کشور آتش خوار وسیستم اطفا حریق ندارد، شلنگ های آن به روز نیست، دوربین وکپسول ایمنی ندارد.

\n\n

وی اظهارکرد: نیاز بود که مسوولان ارشد استان بوشهر برای تسکین درد مردم در محل حادثه حاضر می شدند که این کار را انجام ندادند.

\n\n

وی ادامه داد: لنج هایی که بیمه نیستند نباید مجوز خروجی بگیرند و نهاد های مرتبط در این زمینه سهل انگاری کرده اند.

\n\n

دهجان بیان کرد: لنج های ما در حالی که در اسکله پهلوگرفته و در آب قرار داشتند، سوختند و نتوانستیم آتش را خاموش کنیم.

\n\n

وی بیان کرد: ما باید در زمینه آموزش نیروها و در بحث ایمنی بیشتر کار کنیم و کلاس های مرتبط در این زمینه باید برگزار شود.

\n\n

عضو دیگر شورای اسلامی شهردیر گفت: نهاد های ذیربط باید در زمینه آتش سوزی شناورها در اسلکه بندر دیر و برخی سهل انگاری های صورت گرفته دراین حادثه پاسخگوی شورا باشند.

\n\n

رجب شعرانی افزود: باید با هماهنگی با بانک ها زمینه امهال تسهیلات بانکی آسیب دیدگان آتش سوزی درشناورهای اسکله بندر دیر را فراهم آوریم.

\n\n

این عضو شورای دیر اظهارکرد: این صیادان خود را برای آغاز فصل صید میگو آماده کرده بودند که این حادثه دلخراش رخ داد و مسوولان باید در حل مشکلات آنها تسریع کنند.

\n\n

وی گفت: پمپ بنزین اسکله در این حادثه سالم ماند که اگر آتش به آن سرایت می کرد اتفاق ناگوار تری رخ می داد که جبران آن برای شهر بسیاربعید بود.

\n\n

شعرانی اضافه کرد: از فرماندار دیر و مسوولانی که از ساعات اولیه این حادثه در کنار مالباختگان حضور داشتند و هرچه از دستشان برمی آمد کمک کردند، تشکر می کنیم.

\n\n

یکی دیگر از اعضای شورای دیر گفت: این که در بندر دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور است این حادثه رخ داده نگران کننده است.

\n\n

حبیب اسدی افزود: اداره بندر، شیلات و تعاونی صیادان نتوانستند امکاناتی برای این اسکله با این ظرفیت ترافیکی فراهم کنند که جلوی این اتفاقات گرفته شود.

\n\n

وی ادامه داد: باید پیش از وقوع چنین حوادثی مسوولان مربوط به فکر باشند و با ترتیب جلساتی این مهم را برای صیادان توجیه کنند.

\n\n

این عضو شورا اضافه کرد: از شهرداری دیرو شهرداری های شهرهای اطراف، فرماندار و کسانی که کمک کردند، تشکر می کنیم.

\n\n

اسدی بیان کرد: در این حادثه 19شناور آتش گرفت و از بین رفت و نزدیک به دو هزارنفرشغل خود را از دست دادند که شغل جایگزین ندارند که نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید شرایط جذب آنان را در شرکت های منطقه فراهم کنند تا مشکلات ناشی از بیکاری گریبان گیر آنها و خانواده هایشان نشود.

\n\n

محمدرضا مرادی و خانم صدیقه کنگانی اعضای دیگر شورا اسلامی شهر دیر توجه به مالکان شناورها و ملوانان آسیب دیده مورد تاکید قراردادند و از مسوولان اداره بندر و دریانوردی و شیلات خواستند که زیرساخت های لازم در اسکله این بندر را فراهم کنند و با پرداخت تسهیلات کم بهره و بیمه بیکاری و مدیریت صحیح به آنان توجه شود.

\n\n

براثر آتش سوزی روزجمعه پنجم تیر جاری ۱۹شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر استان بوشهر در آتش سوختند و میزان خسارت این آتش سوزی ۱۱۰میلیاردریال اعلام شد.

\n\n

بندردیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور دارای چهار پست اسکله است که ۵۰۰ قایق، موتور لنج و کشتی در زمینه صیادی و سفاری در آن فعالیت می کنند. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر