يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۵۱۰
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بر لزوم بکارگیری جوانان بومی متخصص استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی باستین عصر سه‌شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح سبزواره پتروشیمی همت اظهار داشت: استان بوشهر سهم ۶.۳ درصدی در تولید ناخالص ملی کشور دارد.

وی با اشاره به جایگاه مهم استان بوشهر در اقتصاد کشور بیان کرد: این استان میزبان صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است ولی همچنان اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های جوانان در این استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: این استان با این همه ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی نباید نرخ بیکاری ۸.۴ درصدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر نگران کننده است تصریح کرد: بهبود وضعیت اشتغال در استان نیاز به همکاری و تعامل بیشتر صنایع و تأسیسات پارس جنوبی در جذب نیروهای بومی استان است.

کاهش آلایندگی در پارس جنوبی

باستین خواستار استفاده از جوانان بومی متخصص استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی شد و افزود: طرح سبزواره پتروشیمی همت نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش آلایندگی منطقه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح از انتشار ۸۵۰ هزار تن آلایندگی دی اکسید کربن در منطقه پارس جنوبی جلوگیری می‌کند ادامه داد: کاهش آلایندگی زیست محیطی از مهمترین دستاوردهای این طرح است.

معاون استاندار بوشهر بر استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون صنعتی و تولیدی تأکید کرد و گفت این استان از ظرفیت بالایی در ارائه خدمات دانشی در پارک علم و فناوری دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده شود.

وی تولید محصولات مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان لازم کالاها و محصولات مورد نیاز صنایع مستقر در پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخل استان بوشهر خریداری شود.

لزوم انتقال حساب شرکت‌های پتروشیمی

باستین با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی خرد، کوچک و متوسط در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این واحدها در بخش‌های گوناگون از جمله تولید سیمان، ساخت شناور و کشتی، تولید محصولات مختلف و دیگر عرصه‌ها فعالیت می‌کنند که ۵۰۰ واحد آن نیمه فعال و یا راکد هستند.

وی خواستار انتقال حساب بانکی شرکت‌های پتروشیمی از مرکز به بوشهر شد و افزود: انتقال این حساب‌ها نقش مهمی در کمک به رونق اقتصادی و حل مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر