دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان:
کد خبر: ۱۲۹۸۱۰
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۹

فکرشهر:  سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: هفت مرکز آموزش و بیماریابی اچ ای وی، با هدف کاهش انگ، تبعیض اجتماعی و شناسایی افراد مبتلا به این بیماری، در تنگستان فعال شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ماه زرافشون رفیعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در تنگستان به دلیل بافت عمدتاً روستایی شهرستان و مرزی بودن این شهرستان با کشورهای همسایه و حاشیه حوزه خلیج‌فارس و ورود اتباع بیگانه و مهاجرت‌پذیری، مراکز آموزش و بیماریابی اچ آی وی در شهرستان فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: پایگاه مراقبت مرزی مستقر در بندر تجاری دلوار و بوالخیر نیز در تمام طول سال، به‌صورت مستمر با استفاده از رویکرد نوین آموزش و اصول مبانی توصیه به انجام تست اقدام به غربالگری و بیماریابی در این پایگاه‌ها می‌کنند.

رفیعی با تأکید بر اهمیت آگاهی بخشی از راه‌های انتقال، مراحل مختلف بیماری و راه‌های پیشگیری از اچ آی وی به مردم بیان داشت: ارتقا سطح سواد سلامت در راستای پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رفیعی تصریح کرد: زنان باردار، ملوانان، مواجهه شغلی، افراد دارای رفتارهای پرخطر (معتادان تزریقی و…) و سایر گروه‌های در معرض خطر اچ آی وی به‌صورت مستمر در تنگستان مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر