جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛
کد خبر: ۱۲۹۹۱۹
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حجت الاسلام عباس فریدونی به عنوان امام جمعه جدید بخش دلوار شهرستان تنگستان در استان بوشهر معارفه شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه بخش دلوار شهرستان تنگستان اظهار کرد: تنگستان شناسنامه ضد استعماری است که به وجود علمای بزرگ روحانیت و سرداران شجاعی مانند شهید رئیسعلی دلواری به خود می بالد.

وی افزود: تاریخ مبارزات ضد استعماری این دیار با وجود علما و مجاهدینی به مانند شهید رئیسعلی دلواری که با اذن ولایت، حکم جهاد را اجرا کرد سبب شد که حتی عکس این شهید توسط استعمار پیر انگلیس مخفی نگه داشته شود تا شاید مبارزات ضد استعماری متوقف گردد در حالی که مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمار، به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده بود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: دلوار سرزمین مقابله با استعمار است و همه مسئولان باید با عزمی راسخ نسبت به رفع مشکلات این دیدار پیش قدم شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: این که 18 درصد مردم بخش دلوار و به خصوص جوانان، فاقد شغل باشند قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: وجود دریا به عنوان یک ظرفیت ویژه در بخش دلوار می تواند برکات فراوانی برای مردم داشته باشد که ضروری است موضوع کارآفرینی و ایجاد اشتغال از مسیر سهولت در بخش صید و صیادی و تجارت دریایی در دستور کار قرار گیرد.

در این مراسم ضمن تکریم و تقدیر از خدمات یازده ساله حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه سابق دلوار که حدود یک سالی است امام جمعه شهر خورموج را بر عهده گرفته، حجت الاسلام عباس فریدونی به عنوان امام جمعه جدید این شهر معارفه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر