دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۹۳۱
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: ۱۵ پروژه آموزشی در این استان در دست ساخت است که تا دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ابراهیم احمدی افزود: براساس برنامه ریزی به عمل آمده در گام دوم توجه به پروژه های معطل مانده، تکمیل مدارس با پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآورشد: ۸۰ میلیارد  تومان اعتبار برای خرید و نوسازی تجهیزات مدرسه‌ها و هنرستان‌های این استان امسال تاکنون هزینه شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در شش ماه اول امسال ۲۴۵ میلیارد تومان پروژه آموزشی در سطح این استان به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

احمدی اظهارداشت: از این مجموع ۱۷۰ میلیاردتومان برای افتتاح ۳۴ پروژه نیمه تمام و ۷۵ میلیاردتومان برای کلنگ زنی ۱۴ پروژه تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و ۷۰ درصد که به عللی از جمله کسری اعتبار در دولت قبل متوقف شده بودند، در یک بازه فشرده شش ماه امسال تکمیل و تجهیز و به آموزش و پرورش تحویل و همگی در مدار بهره برداری قرار گرفتند.

وی بیان داشت: پروژه‌های افتتاحی نیمه اول امسال شامل ۳۴ مدرسه با تعداد ۱۳۰ کلاس درس ، دو سالن ورزشی و یک استخر دانش آموزی بوده است که در هفته دولت و دفاع مقدس به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر یادآورشد: در سوم خرداد امسال مصادف با سالروز آزادسای خرمشهر نیز ۱۴ پروژه آموزشی کلنگ زنی و هم اینک فعال هستند.

وی ادامه داد: همزمان با این اقدامات، نزدیک به ۸۰ میلیاردتومان برای خرید و نوسازی تجهیزات مدرسه ها و هنرستان‌های این استان در نیمه اول امسال هزینه شد.

احمدی گفت: باتوجه به شیوع دو سال ویروس کرونا و حضور نیافتن دانش آموزان در کلاس‌های درس ،بسیاری از امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی مدارس دچار فرسودگی و غیرقابل استفاده شده بودند که با خرید و توزیع تجهیزات مورد نیاز آموزشی و کمک آموزشی ،بخشی از نیاز مدارس و هنرستان ها در سال تحصیلی جاری تامین شد.

احمدی افزود: همچنین حدود ۲۵ پروژه دیگر به مناقصه رفته است که اگر پیمانکار تامین شود و پیمان آن را ببندیم ، عملیات اجرایی آنها در دهه فجر آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر بیان د اشت: باتوجه به اینکه در سطح استان مدارس فرسوده زیادی وجود دارد، تصمیم گرفتیم در یک برنامه چهارساله، جمع شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر