شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۸۵۴
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ هزارمتر کابل مسی مخابرات در استان به سرقت رفته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی مهرپویا سه‌شنبه ۲۷ دی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: پارسال ۱۶۷۰ میلیارد ریال در پروژهای مختلف مخابراتی استان بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی با محوریت توزیع عادلانه در شهرستان‌ها و روستاهای استان اجرایی و پهنای باند در ورودی همه شهرستان‌های استان انجام شد.

وی با اشاره به توافق با ۶ شهرداری مراکز شهرستان‌های استان بوشهر برای اجرای پروژه‌هایی پایش تصویری اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در تامین و تضمین امنیت اجتماعی کمک بزرگی خواهند کرد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به تحت پوشش تلفن همراه قرار دادن ۲ نقطه در حد فاصل مسیر جم به کنگان عنوان کرد: این پروژه در چند سال گذشته متوقف شده بود که امسال خوشبختانه این پروژه نهایی شد. 

مهرپویا با اشاره به اینکه ۵۵درصد مردم استان بوشهر از خدمات اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، ادامه داد: این شرکت در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون به ۶ هزار مشترک ADSL خانگی، ۸۰۰ مشترک FTTH  و فیبرنوری خانگی، ۶۰ سرویس VDSL خدمات ارائه داده است.

این مقام مسئول با اشاره به صرفه نبود قطع کردن خطوط تلفن ثابت گفت: بوشهری‌ها به‌طور متوسط هر ۶ ماه یکبار قبوض تلفن خود را پرداخت می‌کنند؛ مخابرات یک شرکت خصوصی است که از محل درآمدهای خود باید هزینه‌ها را پوشش دهد از این رو پرداخت نشدن به موقع قبوض تعمیرات و نوسازی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

۹۰ هزار متر کابل مخابرات در بوشهر به سرقت رفته است

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به رتبه بیست و هشتم استان بوشهر در پرداخت خطوط ثابت تصریح کرد: مخابرات این استان ۳۵ میلیارد تومان بدهی دارد که ۷۰درصد آن معادل ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به سازمانهای دولتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است.

مهرپویا  با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ هزارمتر کابل مسی در استان به سرقت رفته است، گفت: این طور نیست که معادل کابل به سرقت رفته سیم جایگزین می‌شود، در مواقع سرقت نیاز است برای جلوگیری از قطعی و حفظ کیفیت از کابل بیشتر استفاده شود.

وی در خصوص افزایش آبونمان قبض تلفن اظهار کرد: اکنون خطوط تلفن ثابت در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان، سایر شهرها ۱۰ هزار تومان و روستاها با همان نرخ قدیم ۱۰۰ تومان است؛ در حالی که هزینه ماهیانه نگهداری خط تلفن ۳۵ هزار تومان است. این هزینه آبنمان در حالی دریافت می‌شود که در ازای آن در مراکز استانها ۳۳۳۳ دقیقه تماس تلفن ثبات با تلفن ثابت درون استانی یا ۴۵۴ دقیقه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت خارج از استان و یا ۲۴۰ دقیقه تماس تلفن ثابت با تلفن همراه به مشترکان داده می‌شود. برای سایر شهرها نیز مشترک می‌تواند ۲۲۲۲ دقیقه تماس تلفن ثبات با تلفن ثابت درون استانی یا ۳۰۳ دقیقه تماس از تلفن ثابت به تلفن ثابت خارج از استان و یا ۱۶۰ دقیقه تماس تلفن ثابت دریافت کند.

مهرپویا با بیان اینکه تنها شرکت ارائه‌دهنده خدمات ADSL به مشترکان فیبر نوری در استان بوشهر مخابرات است، گفت: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ مشترک در این استان از خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر