جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای انجام و توسعه فعالیت ها از جمله تدوین نقشه جامع فرهنگی دراین استان با کمبود اعتبار روبرو هستیم.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی در نشست بررسی راهکارهای تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر افزود: با تاکیدهای فراوانی که رهبر فرزانه انقلاب روی مقوله فرهنگ داشته اند، مسوولیت دستگاه های اجرایی در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.\n\nوی اضافه کرد: با توجه به پیشینه و تاریخچه فرهنگی بسیار غنی استان بوشهر تدوین نقشه جامع فرهنگی این استان ضروری است. 
کد خبر: ۱۳۳۹۴
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای انجام و توسعه فعالیت ها از جمله تدوین نقشه جامع فرهنگی دراین استان با کمبود اعتبار روبرو هستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی در نشست بررسی راهکارهای تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر افزود: با تاکیدهای فراوانی که رهبر فرزانه انقلاب روی مقوله فرهنگ داشته اند، مسوولیت دستگاه های اجرایی در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به پیشینه و تاریخچه فرهنگی بسیار غنی استان بوشهر تدوین نقشه جامع فرهنگی این استان ضروری است. 

\n\n

ماحوزی با بیان این که تدوین نقش جامع فرهنگی به نحو مطلوب همواره از تاکیدات نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر است، ادامه داد: مشخص کردن تیم های تحقیاتی و تهیه گزارشی کامل از فعالیت هایی که تاکنون برای تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر انجام شده کمک شایانی برای پیشبرد اهداف طراحی شده دراین زمینه است.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، آمایش سرزمینی برای انجام فعالیت در هر محدوده جغرافیایی را مهم دانست و گفت: برای شناخت و درک بهتر مسایل فرهنگی نیاز مبرم به بومی سازی از طریق مهندسی فرهنگی است.

\n\n

وی با اشاره به این که برخی مشکلات اجتماعی ناشی از نبود پیوست فرهنگی در پروژه های مهم است، ادامه داد: در صورت وجود پیوست فرهنگی در پروژه های کلان زمینه ایجاد بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

\n\n

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: نقشه جامع فرهنگی این استان باید دارای قابلیت اجرایی فراوان باشد.

\n\n

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: به منظور اجرایی بودن نقشه یاد شده نباید زمان را فدای کیفیت کرد بلکه باید با استفاده از تیم های کارشناسی به طور تخصصی زمینه تدوین نقشه جامع فرهنگی این استان در یک بازه زمانی مشخص فرآهم شود.

\n\n

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای تدوین نقش جامع فرهنگی باید پروژه هایی به طور مجزا تعریف و طراحی شده و سپس با ارایه راهکاری علمی برای عملی شدن آن گام برداشت.

\n\n

آنیتا مظفری یادآور شد: با گسترش فرهنگ استفاده از فضای مجازی بخشی از فرهنگ ها در این فضا شکل می گیرد از این رو باید مدیریت فرهنگی در فضای مجازی نیز صورت گیرد.

\n\n

وی بیان کرد: به منظور مهندسی فرهنگی باید نیروهای متخصص با این حوزه تامین شود تا بتوان اقدامات تاثیرگذارتری در این حوزه به سرانجام رساند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر