دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۲۵۳
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به آغاز فرایند ایجاد پارک‌های جنگلی در سطح استان گفت: با توجه به اراضی مناسب، با جدیت به دنبال تحقق این مهم هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، احمد محمدی‌زاده یکشنبه ۲۱ اسفند در آیین کاشت درخت در تنگستان اظهار کرد: کاشت درخت وظیفه هر انسان است. طبیعت و زمین در صورتی قابل زندگی و ادامه حیات است که به مسئله درخت و درخت کاری توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم تصمیم بر این است در یک دوره ۴ ساله یک میلیارد اصل درخت در سراسر کشور کاشته شود یعنی در هر سال معادل ۲۵۰ میلیون اصل درخت در نقاط مختلف کشور بایستی کاشته شود که از این میزان بالغ بر ۴ میلیون اصل سهم استان بوشهر است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در سطح استان اراضی بسیار خوبی برای درختکاری وجود دارد که می تواند  فضای سبز استان را ارتقا دهد و در نتیجه شرایط زندگی را در استان بهبود بخشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر نیز در این آیین در خصوص پویش سراسری ۱۰۰ تصریح کرد: با توجه به یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین با توجه به اینکه در بین جمعیت های ملی و صلیب سرخ سراسر دنیا در حوزه فعالیت های تغییرات اقلیمی آب وهوایی،کشور ما مورد تقدیر و دریافت جایزه شده است این پویش با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصل نهال امروز به صورت هم زمان در شهرستان تنگستان انجام شد.

احسان ایزد پناه گفت: سهم شعب سراسر استان بوشهر در این پویش ملی حدود دو هزار اصل نهال اعلام شده بود که به همت مجموعه سازمان محیط زیست استان و اعضای سازمان جمعیت هلال احمر در شهرستان تنگستان ۲هزار و در ۹ شهرستان دیگر ۲۲۵۰ اصل نهال است.

وی افزود:، این برنامه با حضور نماینده صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و نماینده گینس در کشور به صورت سراسری در استان تهران اجرا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر