جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۵۶۵
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های این هفته نماز با تبریک حلول سال نو و ماه مبارک رمضان توافق ایران - عربستان را دستاوردی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی و شکست توطئه‌های دشمن است.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: توافق ایران و عربستان به واسطه کشور چین بیانگر ناکامی و نتیجه نگرفتن نظام استکباری از ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی و شکست در ناامن کردن دانشگاه‌ها و مدارس است.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته نماز جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان افزود: توافق ایران و عربستان به واسطه کشور چین یک دستاوردی است که نه از روی ناتوانی و تن دادن به شرایط منطقه و بین الملل بلکه در شرایطی این خصومت‌ها کم رنگ می‌شود که محور عبری ناکام شده است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در اوج اقتدار نظامی و سیاسی و با توجه به حضور باشکوه مردم انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، عضویت در پیمان شانگهای، دستآوردهای موشکی جدید و با اقتدار هر چه تمام‌تر به پای میز تفاهم می‌آید.

پهلوزاده با اشاره به نوروز و نو شدن سال گفت: مهم‌تر از نوشدن طبیعت، نو کردن اخلاق و معرفت ما به خود و معرفت ما به خداوند است که نو و زیبا کردن باطن با نور قرآن و نو کردن باطن خود با معرفت ائمه معصومین (ع) نکته اساسی در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن در ماه مبارک رمضان است.

پهلو زاده با اشاره به ماه مبارک رمضان ادامه داد: امید می‌رود برای برگزاری محافل قرآنی و معرفتی نوجوانان به نور قرآن و معارف اهل بیت برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: هرگونه برقراری روابط جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بجز اسرائیل غاصب بر اساس حکمت، مصلحت و عزت کشور است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: توافق ایران و عربستان با وساطت چین یک حادثه مهم سیاسی در آخرین روزهای پایانی سال اتفاق افتاد که برای خود کشورها به نوعی نیازمند آن بودند.

وی اظهار کرد: ایران در شرایطی پا به میدان این رویداد گذاشت که جنگ رسانه ای و اغتشاشات ادراکی را پشت سرگذاشت و با توافقی که صورت گرفت تحلیل های زیادی در فضای رسانه ای جهان و ایران ابراز شد.

امام جمعه گناوه گفت: باتوجه به اینکه کشورهای ایران، چین و عربستان هر کدام با نگاه به منافع ملی خودشان به این توافق ورود پیدا کردند اما باید بدون درنظر گرفتن بزرگ نمایی و زوق زدگی ، راست آزمایی با طرف مقابل مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در حوزه بازدارندگی دفاعی و حضور در پیمان های بین المللی جایگاه کم نظیری دارد، افزود: با درایت دولت سیزدهم، ملت شاهد یک تحولات خوبی در تمام عرصه های داخلی و خارجی خواهد بود.

رکنی حسینی با تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: نوروز امسال با ۲ بهار طبیعت و قرآن تقارن پیدا کرده است و باید بتوانیم از این فرصت الهی حداکثر استفاده ببریم.

امام جمعه گناوه افزود: باتوجه به ورود مسافران و گردشگران در این ایام که تقارن با ماه رمضان پیدا کرده است، علاوه بر اینکه حرمت میهمانان را نگه می داریم باید حرمت این ماه مبارک نیز نگه داشته شود.

وی بیان کرد: در بحث اغذیه فروشی ها و رستوران ها اعمال محدودیت صورت بگیرد و بعضی از رستوران‌ها نیز با رعایت موازین شرعی برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شود.

رکنی حسینی گفت: برای حرمت نگه داشتن ماه مبارک رمضان باید کارهای تبلیغاتی و پویش صورت گیرد و در ورودی و سطح شهر تبلیغات دینی و آیات نورانی قرآن نمایان شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: گسترش محافل قرآنی در فضاهای عمومی نظیر بوستان ها ، جاذبه های گردشگری و استقرار میهمانان نوروزی به عمل آید.

وی افزود: حمایت از ناهیان منکر در بحث روزه خواری و الزام ضابطان به رعایت ملاحظات شرعی و قانونی در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

عسلویه

امام جمعه عسلویه گفت: تلاش دشمن برای جلوگیری از پیشروی انقلاب اسلامی ناکام مانده است.

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار کرد: رهبر انقلاب بر امید آفرینی تاکید کردند؛ یکی از کارهای دشمن از ابتدای انقلاب یاس آفرینی بوده است و می‌خواهند ملت را نامید کنند.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت سال ۶۹ جمعی به یکی از مسئولین نامه‌ای نوشتند که ملک و ملت به لبه ویرانی وحشتناک رسیده است و ۳۰ سال بعد هم همین حرف‌ها می‌زنند و دائم از این حرف‌ها هست، توجه نکنید.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه قدرت این انقلاب روز به روز بیشتر می‌شود افزود: کسانی که دلشان پر از امید است همه چیز را امید بخش می‌بینند. ملت بزرگ ما امیدوار است و هیچ گونه یاس و ناامیدی ندارد. آینده روشن و امید بخش است.

امام جمعه عسلویه سالگرد ارتحال یادگار امام (ره) حاج سید احمد خمینی را گرامی داشت و افزود: او امین امام و یاور صدیق امام بود. در وصیت‌نامه‌اش نوشته که تمام تلاشم برای تقویت اسلام، نظام و امام بوده است و به آن ایمان و رضایت دارم و در آرامش کامل هستم. به فرزندانم حسن و برادرانش وصیت می‌کنم که همیشه سعی کنند در خط رهبر حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است.

وی پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و حلول سال نو را تبریک گفت و ادامه داد: در ورود به ماه رمضان و سال جدید باید حواسمان باشد با گذشت از دیگران و با دلی صاف بدون کدورت وارد ماه رمضان و سال جدید شویم و اگر کسی از ما رضایت ندارد حلالیت بطلبیم.

هاشمی نژاد اضافه کرد: در آخرین نماز جمعه سال هستیم و یاد نمازگزاران متوفی که سال‌های گذشته در کنار ما بودند و دارای روحیه دینی و مذهبی بودند و در نماز جمعه حضور داشتند را گرامی می‌داریم.

امام جمعه عسلویه به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: این توافق بعضی‌ها را سوزاند، ان شاالله این توافق باعث خیر و برکت برای دو ملت مسلمان ایران و عربستان شود، برای دولت انقلابی و مردمی در خدمت رسانی به مردم آرزوی موفقیت داریم.

سیراف

امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: سعادت انسان در دنیا و آخرت نیازمند اصلاح نفس است.

شیخ حسین افروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهل سنت سیراف اظهار کرد: منشأ تمام اعمال، حرکات، گفتار، خوبی‌ها و بدی‌های انسان نفس است و اگر نفس اصلاح شد سعادت انسان در دنیا و آخرت تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: انسان اگر در زندگی خود راه انسانیت پیش گرفت می‌تواند از فرشتگان مقرب الهی نیز بالاتر برود و چنانچه انسان یک لحظه غفلت کند و هوای نفس بر او غلبه کند آلوده به گناه می‌شود.

امام جمعه اهل سنت سیراف بیان کرد: انسان باید به کرامت خود فکر کند و اگر انسان توجه کند که موجود گرانبهایی است و از علم و کمال و جمال الهی برخوردار است و مقامی بلند و رفیع دارد. امام علی (ع) فرمودند هرکس که نفس خودش را گرامی بدارد غریزه‌ها برایش کوچک و بی ارزش خواهد بود.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهمی که پیوند خانوادگی را پایدار می‌سازد رعایت عفت دل است و مبارزه با نفس سرکش که انسان را به گناه وادار می‌کند و راه مبارزه با آن پاکدامنی، دوری از حرام و وسوسه شیطان است.

افروز تاکید کرد: برای مقابله با شیاطین، رفیق و همراه صالح است که انسان را ارشاد و راهنمایی می‌کند. قلب بیدار به ما یادآوری می‌کند که همه جا محضر خداست و خداوند سبحان بر اقامه نماز تأکید دارد.

وی تصریح کرد: نفس لوامه و نفس اماره به اندازه‌ای اهمیت دارد که پروردگار عالم در قرآن کریم آن را در کنار روز قیامت قرار داده و به هر دو قسم خورده است.

امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: نفس لوامه نفس سرزنشگر انسان هست وقتی که انسان به گناه آلوده می‌شود و اما برعکس نفس اماره که فرمان دهنده انسان به گناه هست و هر دو این درونی هستند و نفس اماره نفسی است که انسان را به بدی و گناه دعوت می‌کند.

دیر

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم رعایت ارزش‌های ماه مبارک رمضان گفت: مسئولان باید امنیت و امکانات لازم را برای حضور مسافران در شهرستان دیر فراهم کنند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به آخرین جمعه ماه شعبان، اظهار کرد: از روزهای باقی مانده ماه شعبان استفاده کنیم و به دعا و استغفار و تلاوت قرآن بپردازیم و از گناهان گذشته توبه کنیم.

امام جمعه دیر افزود: در روزهای پایانی سال فقط به فکر خانه تکانی نباشیم، بلکه مهم‌تر از آن دل خود را خانه تکانی و کینه دیگران را از آن خارج کنیم.

وی با اشاره به سالروز ارتحال حجت الاسلام سید احمد خمینی، گفت: ایشان یکی از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در پیروزی و تداوم انقلاب بود و هم در زمان امام خمینی (ره) و هم بعد از رحلت امام پشتیبان بزرگی برای ولایت فقیه و رهبری بود و علاوه بر اینکه خود در خط رهبری بود، دیگران را نیز به ولایت پذیری و ولایتمداری دعوت می‌کرد.

حسینی با تشکر از خنثی کردن توطئه دشمنان در چهارشنبه سوری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، بیان کرد: گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین و گروهک‌های فراری برای چهارشنبه برنامه داشتند که خوشبختانه این مزدوران دشمن شناسایی و متلاشی شدند.

امام جمعه دیر تاکید کرد: متأسفانه چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است و عده‌ای از جوانان و نوجوانان با جان خود بازی می‌کنند که خانواده‌ها باید مواظب باشند دچار این مشکلات نشوند.

وی درباره سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران با گرامیداشت یاد آیت الله کاشانی، دکتر مصدق، عالمان دین و مردمی که از این اقدام حمایت کردند، بیان کرد: لایحه ملی شدن صنعت نفت با وجود تلاش فراوان دولت استعمار پیر انگلیس که منافع زیادی از این رهگذر به دست آورده بود و مزدوران داخلی آنها به تصویب مجلس رسید.

خطیب جمعه دیر پیشاپیش با تبریک آغاز سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان و همزمانی این دو بهار، ابراز کرد: همه اعیاد ما چه نوروز چه فطر و قربان با معنویت همراه است؛ ملت ایران همواره به یاد خدا بوده و امسال هم این نیایش در آغاز سال خواهیم داشت.

وی با تاکید بر درس گرفتن از تحول در طبیعت، یادآور شد: بهار طبیعت باید ما را به فکر نو و زنده کردن و ایجاد تحول در وجود خویش بیاندازد.

حسینی با بیان اینکه در ماه رمضان در مجالس قرآنی شرکت کنیم، عنوان کرد: ماه رمضان ماه مواسات و دستگیری است و نباید در شرایط فعلی به یکدیگر فشار وارد کنیم و کسانی که کسب و کاری دارند به فکر مؤمنین باشند.

امام جمعه دیر تاکید کرد: در ایام نوروز که شهر ما هم مسافرپذیر هست خود ما خانواده‌ها و همشهریان دستورات خدا را مراعات کنیم تا دیگران هم مراعات کنند.

وی ادامه داد: مسئولان باید امنیت و امکانات برای مسافران فراهم کنند اما مسافران نوروزی هم باید ارزش‌هایی مانند حجاب و روزه که حکم خدا است را رعایت کنند و حق روزه خواری در ملأ عام ندارند.

امام جمعه دیر گفت: دستگاه‌های رسمی مانند نیروی انتظامی و بسیج و سپاه در میدان هستند اما نیاز است مردم هم پشتیبانی کنند و متقابلاً اگر مؤمنین خواستند امر به معروف کنند البته با زبان خوش، این دستگاه‌ها نیز باید حمایت کنند تا شهرستان مذهبی ما مثل گذشته مذهبی بماند.

وی با اشاره به توافق ایران و عربستان با وساطت کشور چین، گفت: این رویداد یک موفقیت مهم برای نظام اسلامی و یک پیروزی بزرگ سیاسی برای دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

خطیب جمعه دیر عنوان کرد: بسیاری نظام و دولت را به عدم تمایل به رابطه و ارتباط سازنده با جهان متهم می‌کنند که این گونه نیست در حالی که ایران اسلامی همواره به دنبال تعامل سازنده با کسانی بوده که برای کشور ما احترام متقابل قائل هستند و دولت سیزدهم هم از شروع به کار تاکنون همواره تاکید داشته که ارتباط با همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی در اولویتش است.

حسینی بیان کرد: ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب همواره بر وحدت جهان اسلام تاکید داشته است و همواره بیگانگان از اختلاف میان کشورهای اسلامی کمال استفاده کرده اند.

وی ابراز کرد: امیدواریم این توافق به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد اما همین الان هم توانسته تغییرات گسترده در جهان اسلام و منطقه و بین الملل ایجاد کند.

حسینی گفت: ایران اسلامی بدون کوتاه آمدن از اصول و خطوط قرمز خود در چارچوب اصول خود و مصالح جهان اسلام این توافق را امضا کرده است و این توافق بزرگترین شکست را نصیب آمریکا و رژیم صهیونیستی کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست در مقابله با جبهه مقاومت در غرب آسیا، در مقابله با فلسطین هم شکست خورده و مهم‌تر اینکه در درون خودشان نیز دچار مشکل شده اند و کار به جایی رسیده که رئیس این رژیم گفته با این وضعیت رژیم از درون دچار فروپاشی می‌شود که در آینده دور فروپاشی این رژیم توسط خود صهیونیست‌ها شاهد خواهیم بود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: آمریکایی‌ها همان طور که از افغانستان فرار کردند در آینده از عراق نیز فرار خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر