شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۴۸۶
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴

فکرشهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر به رانندگان در روز طبیعت توصیه کرد با رعایت قوانین آخرین روز تعطیلات نوروزی را به سلامتی سپری کنند.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ جابر پاپری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هنگام حرکت، راننده و همه سرنشینان کمربند ایمنی را ببندند و رانندگان به تابلوها و علائم رانندگی توجه و توصیه‌ها و هشدارها را مراعات کنند.

وی افزود: از سبقت‌گرفتن در محل‌های ممنوع مانند پیچ‌ها، تقاطع‌ها، تونل‌ها و جاهایی که دید محدود است،اجتناب کرده و در جاده‌های دو طرفه با احتیاط، دقت و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: پرهیز از حرکت در شانه راه و سبقت از سمت راست، رعایت سرعت مجاز، توجه به جلو و خودداری از رفتارهایی که باعث حواس‌پرتی می‌شود مانند استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن پرهیز کنند.

پاپری ادامه داد: رعایت فاصله طولی ایمن با وسیله نقلیه جلویی و استراحت کافی پیش از سفر از دیگر سفارش‌های پلیس راهور به رانندگان است.

وی از رانندگان خواست در راه‌های روستایی، جاده‌های فرعی و مسیرهای منتهی به مکان‌های تفریحی با توجه به اینکه عرض راه کم است با احتیاط و حوصله بیشتر رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تاکید کرد: اگر وسیله‌ نقلیه‌شان دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردند از سطح راه خارج شوند، تابلوها و علائم ایمنی را در فاصله مناسب نصب و از توقف در حاشیه جاده برای استراحت پرهیز کنند.

پاپری ادامه داد: رانندگی با سرعت کمتر و دقت بیشتر در محدوده ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها و روستاها و مراقبت از موتورسوارها و عابران از جمله توصیه‌های پلیس به رانندگان برای داشتن سفری ایمن است.

وی عنوان کرد: رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها ممنوع است و خودروهای باری سبک از جمله وانت‌ها نباید سرنشین در قسمت بار سوار کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر با دعوت مردم به احترام گذاشتن به طبیعت و پرهیز از ریختن زباله، تاکید کرد: مراقب کودکان و افراد کهن‌سال در طول سفر باشند و در خودرو و بیرون خودرو و حاشیه راه تنها رهایشان نکنند.

پاپری یادآور شد: امروز آخرین روز تعیلات نوروزی است که از رانندگان درخواست می‌شود زمان برگشت از سفر را مدیریت و به ساعات پایانی موکول نکنند و با آرامش و احتیاط در ورودی شهرهای مقصد رانندگی و از شتاب و تغییر مسیر ناگهانی پرهیز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر