شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۵۲۲
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: نخست وزیر عراق: توافق ایران و عربستان بر منطقه تاثیر مثبت خواهد گذاشت

به گزارش فکرشهر به نقل از صداوسیما، نخست وزیر عراق در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: توافق ایران و عربستان برای احیای روابط، پیامد‌های بسیار مهمی برای عراق و منطقه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نخست وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: توافق ایران و عربستان قطعا بر ثبات و امنیت منطقه تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

محمد شیاع السودانی گفت: توافق ایران و عربستان برای احیای روابط، پیامد‌های بسیار مهمی برای عراق دارد. یکی از دلایل بغداد برای ایفای نقش در روند نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان به یکدیگر، باور به اهمیت تفاهم بین دو کشور مهم منطقه بود و این توافق قطعا بر ثبات و امنیت منطقه تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی افزود: در حال حاضر همه از رشد و توسعه اقتصادی سخن می‌گوییم و رشد و توسعه اقتصاد جز در سایه ثبات، تفاهم و همکاری بین کشور‌ها محقق نمی‌شود.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: عراق هیچگاه موافق حمله به هیچ کشوری نیست و قانون و دولت اجازه نمی‌دهد از خاک عراق برای حمله به کشور‌های همسایه استفاده شود.

السودانی همچنین تاکید کرد: قانون اساسی و مصلحت عراق و تعهدات اخلاقی ما در قبال برادران و همسایه‌ها اجازه نمی‌دهد عراق به محلی برای تجاوز به دیگران تبدیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر