پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی صراحتا اعلام کرد: نظارت و ساماندهی دستفروشان و مراکزی که مجوز بهداشتی از شبکه بهداشت و درمان نگرفته اند و به نوعی سد معبر محسوب می شوند، طبق ماده 55 ...
کد خبر: ۱۳۷۰۳
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: شورای سلامت بخش شبانکاره با حضور بخشدار منطقه ، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و سایر اعضاء برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شورای سلامت بخش شبانکاره با محوریت شناسایی و پیگیری موارد تهدیدهای سلامت برگزار گردید .

\n\n

به نوشته ی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر علیرضا حاجیونی در این نشست گفت: سلامت مردم در اولویت کاری ما قرار دارد و رها سازی آب و فاضلاب در معابر و دستفروشان و همچنین کشتارغیر مجاز دام ، تهدید کننده سلامت جامعه هستند و بازرسان بهداشت محیط وظیفه خود می دانند که این گونه موارد را پیگیری و به مراکز ذیصلاح ارجاع دهند.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، در ادامه سخنان خود اظهارداشت: بازرسان ما به طور مستمر، بازدید و نظارت های خود را بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که مجوز بهداشتی انجام می دهند و اگر موازین بهداشتی در این مراکز رعایت نشود ، تذکر داده شده و پیگیری می شود و در صورت اصلاح نکردن، به تعزیرات معرفی و مجازات هایی طبق قانون، در مورد آن ها اعمال خواهد شد.

\n\n

\n\n

وی صراحتا اعلام کرد: نظارت و ساماندهی دستفروشان و مراکزی که مجوز بهداشتی از شبکه بهداشت و درمان نگرفته اند و به نوعی سد معبر محسوب می شوند ، طبق ماده 55 شهرداری ها ، بر عهده شهرداری هر منطقه می باشد . 

\n\n

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما با هر موضوعی که سلامت جامعه را به نوعی تهدید کند برخورد می کنیم و با ارگان ها و نهادها در زمینه هایی که سلامت و ایمنی جامعه را تامین می کند، همکاری های لازم را انجام می دهیم .

\n\n

دکتر حاجیونی اضافه کرد:  از سال گذشته تا کنون و در پی مصوبات سفر استاندار به منطقه شبانکاره ، اتفاق های خوبی در مرکز شبانکاره رخ داده که می توان به حضور پزشکان متخصص در درمانگاه و استقرار دستگاه احیاء قلبی و ریوی و همچنین دستگاه رادیوگرافی اشاره نمود .

\n\n

در ادامه جلسه ،معاون شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان نیز در خصوص کشتار غیر مجاز دام در منطقه شبانکاره توضیحاتی ارایه کرد.

\n\n

فیصل ضرغامی گفت: کشتار دام به صورت سنتی از لحاظ بهداشتی غیر مجاز می باشد و می تواند باعث پیامدهایی شود که سلامت مردم را تهدید کند .

\n\n

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، مصوبات جلسه قبل ،مورد بررسی قرار گرفت و ادارات و نهادهای که مسئول پیگیری مصو.بات ، توضیحات و عملکرد خود را درمواردی که به عهده آنها بوده را در جلسه بیان کردند و  در پایان جلسه نیز، موضوعات مختلفی که در طی جلسه مطرح شده بود در قالب مصوبات جمع بندی و مسئول پیگیری هر کدام از مصوبات نیز مشخص گردید.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر