دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۷۶۶
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سیاست ما تمرکز در شکل دهی واحدهای صنعتی در حوزه نفت و گاز و ایجاد طرح های پایین دستی صنایع در منطقه دیر تا شهرستان دشتی هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی زاده ظهر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش در منطقه پارس شمالی در بندر دیر با بیان اینکه امام و انقلاب به ما هویت بخشیدند، اظهار داشت: کارگر عامل توسعه و پیشرفت و ترقی کشور است و احترام به این قشر، احترام به پیشرفت و توسعه کشور است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قبل از انقلاب بیگانگان از منابع ما برای خود استفاده می‌کردند، افزود: امروزه به برکات نظام مقدس اسلامی همه شهرهای استان بوشهر گازدار شده‌اند.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، گفت: فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس با شجاعت از مرزهای آبی ما و خلیج فارس دفاع کردند اما قبل از انقلاب رژیم پهلوی بحرین را واگذار کرد.

محمدی زاده با تبریک روز معلم، بیان داشت: شهید مطهری از شخصیت‌های کم نظیر و با آثار متعدد خود نظریه پرداز انقلاب اسلامی بود و باید افتخار کنند که چنین روزی به نامشان است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر بیش از ۱۱۱ معلم شهید و ۴۴۰ دانش آموز شهید داریم، ادامه داد: این شهیدان برای حفظ این انقلاب و نظام جنگیدند و شهید شدند و صدها معلم و هزاران دانش آموز ایثارگر دیگر دادیم که به آنها افتخار می‌کنیم؛ معلمان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و مقاطع بعدی نقش اصلی در دفاع از انقلاب داشته و دارند.

استاندار بوشهر از افزایش تولید میعانات گازی در پارس جنوبی به یک میلیون مترمکعب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دولت با خام فروشی مخالف است و حتماً باید ساز و کاری برای تبدیل میعانات به فرآورده و ایجاد ارزش افزوده و شغل برای جوانان بیندیشیم.

وی با بیان اینکه زیبنده نیست که میعانات خود را به صورت خام به کشورهای دیگر بفروشیم، تاکید کرد: چنین پروژه‌هایی مانند پتروپالایشگاه ها مواد خام را به زنجیره ارزش افزوده تبدیل می‌کنند و سپس به کالاها و فرآورده‌های دیگر تبدیل و ایجاد شغل می‌شود.

محمدی زاده با اعلام اینکه نباید با خام فروشی محصولات نفت و گاز جوانان خود را بیکار کنیم، عنوان کرد: سیاست ما تمرکز در شکل دهی واحدهای صنعتی در حوزه نفت گاز و ایجاد چنین طرح‌هایی در منطقه دیر تا شهرستان دشتی هستیم.

وی افزود: اواخر سال گذشته پروژه فاتح صنعت کیمیا در دیر شروع کردیم و امروز نیز عملیات احداث یک پتروپالایش شروع می‌کنیم و واحدهای جدیدی در منطقه شمالی یکی یکی ایجاد و توسعه می‌یابد و ظرفیت‌های اشتغال را در این مناطق بالا می بریم و از ظرفیت نیروهای بومی حداکثر بهره برداری خواهیم کرد.

استاندار بوشهر یادآور شد: در گذشته بسیاری از پروژه‌ها در فرایند اداری معطل می‌شد و به همین دلیل سرمایه گذار دست از کار می‌کشید اما در این دولت این گونه نیست و همه باید برای حمایت از سرمایه گذاران از چنین پروژه‌هایی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه این سرمایه متعلق به همه است، تاکید کرد: کاری کنیم هم سرمایه گذار از سرمایه گذاری خود سود کند و هم در کنار آن مردم از منافع چنین پروژه‌هایی بهره مند شوند و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر