دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: انجمن دشتی شناسی درفرهنگسرای شهید شهریاری این شهرستان راه اندازی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمید زارعی روز سه شنبه در نخستین نشست این انجمن افزود: دشتی از روزگاران کهن آباد بوده ودیرینگی این ناحیه به پیش ازاسلام و دوره ایلامی ها می رسد که امیدواریم با فعالیت انجمن دشتی شناسی معرفی این شهرستان در ایران و دنیا بیشتر شود.\n\nوی اظهارکرد : شهرستان دشتی همواره مرکز عالمان وادیبان بوده وشاعران ونویسنده گان فرهیخته دردامان خود پرورانیده است که برخی از این بزرگان درتاریخ وادبیات ایران تاثیر گذاربوده اند.
کد خبر: ۱۳۸۸۰
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: انجمن دشتی شناسی درفرهنگسرای شهید شهریاری این شهرستان راه اندازی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمید زارعی روز سه شنبه در نخستین نشست این انجمن افزود: دشتی از روزگاران کهن آباد بوده ودیرینگی این ناحیه به پیش ازاسلام و دوره ایلامی ها می رسد که امیدواریم با فعالیت انجمن دشتی شناسی معرفی این شهرستان در ایران و دنیا بیشتر شود.

\n\n

وی اظهارکرد : شهرستان دشتی همواره مرکز عالمان وادیبان بوده وشاعران ونویسنده گان فرهیخته دردامان خود پرورانیده است که برخی از این بزرگان درتاریخ وادبیات ایران تاثیر گذاربوده اند.

\n\n

زارعی اضافه کرد: این شهرستان با توجه به سابقه درخشان درخور نامش به نسل کنونی وجامعه ایران معرفی نشده و با توجه به این که مرکزی برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی واسناد ومدارک وجود نداشته است، بسیاری ازاین آثار واسناد ازبین رفته است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی ادامه داد: هدف اصلی انجمن دشتی شناسی معرفی هرچه بهتر سابقه و تاریخ دشتی و جمع آوری و حفظ اسناد ومدارک شفاهی، تاریخ وادبیات وافتخارات این شهرستان برای نسل های بعدی است.

\n\n

بخشدارشنبه وطسوج دشتی در این نشست گفت: دشتی درهمه زمینه های فرهنگی، معدنی وکشاورزی از غنای ویژه ای برخورداراست اما آن چیزی که این ناحیه را زبانزد کرده علم وادب وسابقه درخشان فرهنگی آن است.

\n\n

هادی اخلاقی افزود: تشکل انجمن دشتی شناسی فرصت بسیارخوبی است تا دشتی بهتر معرفی شود.

\n\n

دراین نشست ازهیبت الله مالکی نویسنده ومحقق وادیب دشتستانی به خاطر گردآوری اشعار خسرو شیرین محمد خان و احمد خان دشتی تجلیل شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر