شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۸۴۲
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با شدت گرفتن وزش بادهای شمالی، از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده بخش‌هایی از خلیج فارس متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، طلیعه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بعدازظهر امروز دریا برای ساعاتی به‌نسبت مواج باشد که از اواسط شب به‌تدریج وضعیت آرام خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: فردا نیز به‌طور موقت سواحل جنوبی خلیج فارس در ساعاتی از بعدازظهر مواج خواهند بود.

وی گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده با عبور امواج ناپایدار جو، طی ساعاتی ضمن افزایش پوشش ابر و وزش تندبادهای لحظه‌ای، در برخی نقاط استان و همچنین روی دریا احتمال وقوع بارش‌های پراکنده و خفیف باران وجود دارد.

وی اضافه کرد: طی این مدت، با شدت گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، بخش‌هایی از خلیج فارس نیز متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی گفت: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی، امروز سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و در بخش‌های جنوبی خلیج فارس تا اوایل شب ۱۶ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از بامداد فردا ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی امروز تا اواخر شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از فردا در همه قسمت‌ها ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر