پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۷۸
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

فکرشهر ـ آذر حسینی: هر چند برای مدت کوتاهی در 9 ماه گذشته، درب بهزیستی خارگ توسط بخش خصوصی باز نگه داشته شده بود تا مددجویان این مرکز بتوانند مشکلاتشان را حل کنند ولی به نظر می رسد در حدود دو ماه گذشته مجددا برای این مددجوها مشکلات زیادی پیش آمده و بهزیستی خارگ دوباره بدون مسوول رها شده است.

تعدادی از مددجویان بهزیستی خارگ در تماس با «فکرشهر» گلایه های زیادی از وضعیت این ارگان و شرایط خودشان مطرح کردند؛ گلایه هایی از تبعیض های روسای غیر بومی قبلی بین مددجویان تا بی توجهی بخشدار جزیره و مدیرکل بهزیستی.

یکی از این مددجوها در این باره گفت: کاش یکی بود که به داد ما می رسید. هیچ مسوولی به ما توجه ندارد و حتی بخشدار هم می گوید به من چه!! می گوید کاری از من بر نمی آید! تازه داشتیم می فهمیدیم مسوول دلسوز یعنی چه که این وضعیت پیش آمد.

این خانم توضیح داد: رییس قبلی بهزیستی آقای «...»، بین مددجوها تبعیض قایل می شد و با ما رفتاری تحقیرآمیز داشت و نگاهش از بالا به پایین بود انگار ما انسان نیستیم. آن آقا غیر بومی بود و بعد هم رفت بوشهر ولی وام هایی که می آمد را به افرادی خاص می داد؛ مثلا مدجویی بود که در طول سال چند بار وام می گرفت و خانواده ای بود که هیچ وامی به او نمی دادند و وقتی برای مشکلاتمان به بهزیستی که باید به ما کمک کند می رفتیم، با ما چنان بدرفتاری و تمسخر می کرد که غیر قابل گفتن است و طوری بود که بسیاری از مددجوها حتی از نزدیکی درب اداره هم رد نمی شدند.

وی درباره دیگر رفتارهای انجام شده نیز مسایلی مطرح کرد و ادامه داد: وضعیت بدی بود به خصوص که او آقا بود و ما بسیاری از مسایل را نمی توانستیم بگوییم تا دو سال پیش که یک خانم بومی به دادِ ما رسید و وضعیت تغییر کرد. خانم «رحیمی» با جان و دل مایه گذاشت و آن دو خانم که مسوول شدند، نه ما را تحقیر می کردند و نه خودشان را بالاتر می دیدند و با همه منصفانه برخورد می کردند، کلاس های آموزشی رایگان برگزار می کردند و به خانه ما می آمدند و شرایط ما را می دیدند و به ما مشاوره می دادند ولی در ماه رمضان امسال از ما خداحافظی کردند و گفتند دیگر نمی توانند همکاری کنند و حضور ندارند.

او اضافه کرد: الان ما نمی دانیم چه کنیم؟! بخشدار می گوید به من ربطی ندارد و من شنیده ام که قرار است آقایی که غیر بومی است مسوول بهزیستی شود و اگر دوباره همان آش و همان کاسه شود، چه باید بکنیم؟ به خصوص که او، آقا است و بسیاری از ما مددجوهای خارگ خانم هستیم و ارتباط برقرار کردن با یک آقای غیر بومی برایمان خیلی سخت است. علاوه بر آن، اگر او هم مانند آقای «....» تحقیر و تمسخرمان کند چه؟! چرا کسی نیست که به این مشکلات ما رسیدگی و ما را درک کند؟

مددجوی دیگری که با «فکرشهر» گفت و گو می کرد نیز اظهارداشت: ما برای جلوگیری از تغییر خانم «رحیمی» به بخشداری هم رفتیم و از بخشدار تقاضا کردیم ولی او گفت که این مساله در دست من نیست! مگر می شود که بخشدار نقشی در این قضیه نداشته باشد؟ او مسوول بخش است و انتصابات با تایید او است.

این خانم جوان نیز ادامه داد: می خواستیم مشکلاتمان را به مدیرکل بگوییم ولی مطلع شدیم که آقای مدیرکل از زمان انتصاب تا الان به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی و مشکلات رفت و آمد به خارگ نیامده و همان طور که خودتان نیز قبلا منتشر کردید، 9 ماه بهزیستی بدون کارمند و نیروی دولتی و سرپرست بود و هیچ کس نبود که در جلسات دولتی و شورای اداری، جلسات بخشداری، شورای مبارزه با مواد مخدر، شورای فرهنگ عمومی، شورای سلامت و... حضور داشته باشد.

او گفت: می گویند خانم رحیمی بخش خصوصی است و باید حتما از بخش دولتی نیرو بیاید برای بهزیستی ولی چطور است که همین خانم  سه ماه در جلساتی که باید مسوول دولتی بهزیستی حضور می داشت، شرکت کرده است؟ چرا آقای بخشدار این مساله را می پذیرفت ولی حالا می گوید کاری از دست ما برنمی آید؟!

یکی دیگر از مددجوها نیز اظهارداشت: ساختمان بهزیستی خارگ حتی پله و راه ورودی مناسب برای توانبخشان و معلولان ندارد و هیچ کسی هم خودش را مسوول نمی داند. 

او ادامه داد: بیش از 100 مددجوی بهزیستی در خارگ وجود دارد و هر کسی هم مشکلات خاص خودش را دارد و در این سال ها هیچ مسوولی نبوده که درست و حسابی به ما و مشکلاتمان برسد جز در این دو سال گذشته که ما کمی احساس آرامش کردیم ولی این هم تمام شد و دوباره ما دچار مشکل شده ایم. درب بهزیستی خارگ بسته است و مشخص نیست کی قرار است باز شود و اگر هم باز شود دوباره همان وضعیت چند سال قبل خواهد بود یا وضعیت درست می شود؟! ما می خواهیم خانمی که مسوول بود بماند ولی او می گوید دیگر مسوول نیست و الان ما مددجوهای بهزیستی در خارگ مانده ایم چه کنیم و چگونه درخواست ها و مشکلاتمان را به گوش مسوولینی برسانیم که نه به ما گوش می دهند و نه حتی در جزیره حضور دارند.

این صحبت ها تنها بخشی از گفته های مطرح شده توسط برخی مددجویان خارگ در گفت و گو با «فکرشهر» بود، صحبت هایی که به نظر می رسد با توجه به تاکید رهبری و رییس جمهور و مراجع تقلید برای رسیدگی به مشکلات مردم و کاهش آلام آن ها به خصوص در قشر مستضعفی چون مددجویان بهزیستی، مورد غفلت و بی توجهی مسوولین استان بوشهر و شهرستان بوشهر و به ویژه جزیره خارگ قرار گرفته است.

«فکرشهر»، در صورت تمایل مسوولین و افرادی که نام آن ها در این گلایه ها و انتقادها ذکر شده، شنونده و منعکس کننده نظراتشان خواهد بود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر