دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: خبرنگاران استان بوشهر و خبرنگاران فعال حوزه نفت و گاز در منطقه ویژه ی انرژی پارس تقدیر شدند...
کد خبر: ۱۳۹۱۹
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: خبرنگاران استان بوشهر و خبرنگاران فعال حوزه نفت و گاز در منطقه ویژه ی انرژی پارس تقدیر شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این آیین که اغلب خبرنگاران، هیات تحریریه، مدیران رسانه های مکتوب و مجازی و فعالین رسانه ای استان بوشهر و حوزه ی نفت و گاز، حضور داشتند، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و همه شهدای رسانه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تمامی گذرگاه های حساس و  تاریخی کشور همواره در کنار مردم و نظام بودند .

\n\n

وی نقش رسانه ها در جامعه به عنوان رکن چهارم دموکراسی را بسیار مهم و حساس خواند و گفت: رشد و پیشرفت رسانه ها در هر کشور موید میزان پیشرفت آن کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و رسانه های در این زمینه نقشی بی بدیل دارند.

\n\n

\n\n

مهندس یوسفی با بیان اینکه 8 دردصد از ذخایر گاز جهان در میدان مشترک  پارس جنوبی قرار گرفته است افزود: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  بزرگترین منطقه تخصصی صنایع نفت و گار در جهان است که این منطقه در سال 1377 به منظور برداشت از منابع نفت و گاز میدان گازی پارس جنوبی تاسیس شد .

\n\n

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه میزان تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در سال گذشته 35 درصد افزایش یافت گفت: در اسفند ماه سال گذشته با حضور رییس محترم جمهور  این فاز که معادل سه فاز متعارف است به طور رسمی افتتاح شد و با بهره برداری از آن ظرفیت تولید گاز کشور روازنه 81 میلیون متر مکعب  افزایش یافت.

\n\n

وی با بیان اینکه برای سال 94 نیز افزایش یکصد میلیون متر مکعبی تولید گاز هدف گذاری شده است افزوده شود گفت:  امیدواریم در سال 96 با بهره بردرای کامل از فاز های باقیمانده پرونده پارس جنوبی بسته شود و  با بهره برداری کامل از فاز های میدان مشترک پارس جنوبی  بتوانیم به سهم شایسته ای از برداشت گاز در برابر کشور رقیب دست یابیم.

\n\n

\n\n

تعامل دوسویه وزارت نفت و رسانه ها به طور جدی دنبال می شود

\n\n

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در این آیین از تعامل دوسویه وزارت نفت و رسانه‌ها خبر داد و بیان کرد: وزارت نفت بر اساس اصول حرفه‌ای آماده تعامل دو طرفه با خبرنگاران است و امیدواریم توقعات وزارت نفت از رسانه‌ها و توقعات رسانه‌ها از وزارت نفت محقق شود.

\n\n

اکبر نعمت‌اللهی با بیان اینکه بوشهر پایتخت انرژی کشور و بزرگترین منابع گاز کشور در این استان قرار دارد، گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش رسانه‌های این استان است که کارها و فعالیت‌ها را رصد کرده و این برنامه‌ها را به موقع انعکاس می‌دهند.

\n\n

وی در رابطه با اختصاص آگهی‌های وزارت نفت به مطبوعات استان بوشهر نیز گفت: تلاش داریم به گونه‌ای کار کنیم که رسانه‌های استان متضرر نشوند و اصول کاری ما در وزارت نفت نیز زیر پا گذاشته نشود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این مراسم، از برگزیدگان جشنواره ی « منطقه ویژه پارس در آیینه رسانه» و اصحاب رسانه ی فعال در حوزه ی پارس جنوبی تقدیر به عمل آمد و در پایان از تمامی حاضرین نیز با اهدای هدایایی تجلیل گردید.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر