يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از طلب 30 میلیارد تومانی شرکت آبفای بوشهر از مشترکان خانگی، دولتی و نظامی خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست خبری بابیان اینکه وضعیت آب در استان همچنان نامطلوب است، اظهار داشت: آورد رودخانه شاپور که بخش اعظمی از آب استان بوشهر از این رودخانه تأمین می‌شود، نصف شده و 50 درصد آب این رودخانه را از دست دادیم.
کد خبر: ۱۴۰۰۹
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از طلب 30 میلیارد تومانی شرکت آبفای بوشهر از مشترکان خانگی، دولتی و نظامی خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست خبری بابیان اینکه وضعیت آب در استان همچنان نامطلوب است، اظهار داشت: آورد رودخانه شاپور که بخش اعظمی از آب استان بوشهر از این رودخانه تأمین می‌شود، نصف شده و 50 درصد آب این رودخانه را از دست دادیم.

\n\n

وی بیان کرد: 6 چاه جدید برای تأمین آب در استان حفر شد، درحالی‌که در ابتدای سال 100 لیتر بر ثانیه آب داشتیم، این رقم با احداث چاه‌های جدید به 290 لیتر رسیده است، اما با مشکلات جدی آب در دشتستان و بوشهر و روستاهای بین کازرون و بوشهر مواجه هستیم.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اعتبارات تصویبی سفر هیئت دولت به بوشهر خاطرنشان کرد: در سفر دولت قرار بوده تا سال 96 حدود 170 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد، امسال 30 میلیارد تومان مصوب شده، اما هنوز این رقم ابلاغ نشده است.

\n\n

یاکیده اضافه کرد: احداث آب‌شیرین‌کن 70 هزار مترمکعبی بوشهر با همکاری نیروگاه اتمی در دستور کار بوده که پیگیری مالی این پروژه در حال انجام است.

\n\n

وی بیان کرد: تجهیز چاه‌های سر بالش در کازرون که 27 عدد است، از دیگر برنامه‌های ماست، هم‌اکنون 11 چاه در سرویس است و برای تجهیز آن 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است و امیدواریم تا پایان مهرماه این طرح به پایان برسد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: حدود 55 هزار مترمکعب آب از سمت کازرون به بوشهر می‌آید و با ایجاد 11 چاه جدید 10 هزار مترمکعب دیگر هم اضافه‌ شده است.

\n\n

یاکیده با بیان اینکه نوبت‌بندی آب تأثیری در کاهش مصرف نداشته است، گفت: بخشی از مردم در مصرف آب همراهی و همکاری داشتند، اما برخی دیگر نیز به دلیل اینکه اطلاع لازم از وضعیت بی‌آبی ندارند، همکاری نداشتند.

\n\n

حدود 30 میلیارد تومان مطالبات شرکت آبفا بوشهر از مشترکان خانگی و اداری

\n\n

به نوشته ی فارس، وی ادامه داد: مطالبات شرکت آب و فاضلاب از مردم و مشترکان خانگی حدود 2 میلیارد و 500 هزار تومان است و 25 میلیارد تومان نیز از ارتش و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از ادارات دولتی طلب داریم.

\n\n

یاکیده خاطرنشان کرد: حدود 4 هزار کیلومتر شبکه آب‌رسانی شهری در استان داریم که 1200 کیلومتر آن در حال حاضر باید تعویض و بازسازی شود و برای این کار یک‌هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم امسال حدود 4 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر