يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۰۸
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از ترویج زیست عفیفانه و ساماندهی ۱۰ هسته کنشگری به منظور ساماندهی سواحل خبر داد و گفت: هیئت‌ها و مؤسسات قرآنی استان بوشهر تجهیز می‌شوند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲ تبلیغات اسلامی اظهار داشت: جهاد تبیین به عنوان مهمترین سیاست در دستور کار است که بر روی موضوعاتی همچون امیدآفرینی و خانواده و سبک زندگی تاکید ویژه‌ای داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تدوین نظام مسائل استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: از مهمترین مسائلی که مد نظر است، خانواده، هویت، انسجام و کنش اجتماعی از مهمترین مسئله‌های مد نظر در این نظام مسائل است.

تربیت کنشگر دغدغه‌مند

وی با تشریح ریز مسائل و راهبردها، بیان کرد: تربیت کنشگر دغدغه‌مند، عملیات‌های گفتمان‌ساز در افق‌های تبلیغی، تولید چرخه مخاطب به جهادگر تبیین، حرکت به سوی جامعه بصیر، تبیین الگوی سوم، حجاب و عفاف، جمعیت، احیای هویت خاندان، الگوسازی سبک زندگی ایرانی اسلامی با تکیه بر معارف قرآن و سنت از جمله این راهبردها است.

حجت‌الاسلام قادری، جهت‌گیری شعارمند و ساختارساز موضوع «بوشهر پایتخت مقاومت»، تربیت راوی گفتمان‌ساز، تولید محتوای هویت‌بخش و گفتمان ساز را از دیگر راهبرها و ریزمسائل عنوان کرد.

بسترسازی از طریق محله مسجدمحور

وی افزود: تولید الگوی کنش محله‌محور (مسجد جامعه پرداز)، گفتمان‌سازی بر اساس تحلیل و تبلیغ حرکت‌های مردمی ویژه، ارائه پیوست «پدر و پسری» و «دختری و مادری» در بستر عملیات‌های فرهنگی تبلیغی در راستای استحکام پیوند خانواده، ولایت اجتماعی، تحکیم و تقویت مبانی زیست بر پایه وحدت اسلامی و سویه تمدنی جامعه شعار مهدوی از دیگر راهبردها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به برخی از بایسته‌ها اشاره کرد و افزود: بسترسازی از طریق محله مسجدمحور، ایجاد زیرساخت و تولید رسانه‌ای تا تحقق کامل پیوست رسانه در همه عملیات‌های فرهنگی تبلیغی، استفاده از ظرفیت بانوان، به میدان آوردن نوجوانان شامل دانش‌آموز و دانشجو و توجه به تولید اثر از توان اقشار تأثیرگذار به‌ویژه مبلغین و مبلغات از جمله این بایسته‌ها است.

وی با اشاره به سابقه ۵۰۰ ساله مقاومت در استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور تثبیت هویت «بوشهر پایتخت مقاومت» ۲ مرحله کار انجام می‌شود که شامل تربیت راوی و تولید محتوا و تولید گسترده مصنوعات فرهنگی در تمامی زمینه‌ها است.

تحقق الگوی ولایت اجتماعی

حجت‌الاسلام قادری از تثبیت بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور خبر داد و افزود: در این راستا برنامه‌ریزی برای تدوین اطلس قرآنی کشور، تشکیل مجمع قرآنیان و اجرای طرح‌های حفظ قرآن از برنامه‌های مهم در استان است.

وی تحقق الگوی ولایت اجتماعی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: ترویج الگوهای «پدر و پسری» و «دختری و مادری» و الگوهای خاندان از برنامه‌های مهم در دستور کار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برنامه‌ریزی دقیق در زمینه راهبری هیئت‌های مذهبی خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۶ میلیارد تومان در سال جاری برای تجهیز هیئت‌ها، تشکل‌ها و مؤسسات مرتبط تخصیص یافته است.

تجهیز هیئت‌ها و مؤسسات

وی با تقدیر از نگاه ویژه استاندار بوشهر و دیگر مسئولان به تجهیز هیئت‌ها و مؤسسات قرآنی تصریح کرد: فرمانداران نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا زمینه تجهیز این مراکز در همه شهرستان‌ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام قادری از ساماندهی ۱۰ هسته کنشگری به منظور ساماندهی سواحل در سطح استان بوشهر خبر داد و افزود: در راستای زیست عفیفانه دوره‌های آموزشی برای آرایشگاه‌های زنانه و کافه داران این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور هزار هیئت مذهبی در سطح استان بوشهر بیان کرد: ۷۰۰ هیئت با کنش مستمر و ارتباط وسیع با سازمان تبلیغات اسلامی در این استان فعالیت دارند.

ترویج زیست عفیفانه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: برنامه و رویکرد اصلی ما در حوزه عفاف و حجاب تقویت مجموعه‌های مردمی است که کنش زیست عفیفانه را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام قادری با بیان اینکه ۹ برنامه اصلی در این زمینه داریم گفت: برخی نقاط که آسیب‌ها پررنگ‌تر است با هم‌افزایی نهادهای مختلف، فرهنگ زیست عفیفانه به شکل بیشتری ترویج خواهد شد.

وی با اشاره به تشکل اتاق وضعیت فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: در این وضعیت فرهنگی زیست بوم‌های مختلف ۱۸ گانه که فعالیت‌های ساختاریافته نهادهای مردمی از جمله آنها است پژوهش می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر