پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۶۴۲
يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: مدیر تعاون روستایی استان بوشهر از پنج برابر شدن خرید گندم از کشاورزان استان در سال جاری خبر داد و گفت: طی سال جاری هفت هزار و ۳۰۰ تن نهاده دامی در استان بوشهر توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین خلعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز بین پرورش دهندگان در سطح استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی از توزیع هفت هزار و ۳۰۰ تن نهاده دامی بین مرغداران و دامداران استان در سال زراعی جاری خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۳ هزار تن کود شیمیایی نیز از طریق شرکت‌ها و تشکل‌های زیر مجموعه تعاون روستایی استان بوشهر در بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر از توزیع هزار و ۷۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم و جو خبر داد و اضافه کرد: تعاون روستایی استان بوشهر در بخش خرید محصول گوجه‌فرنگی و تحویل به کارخانه‌های رب امسال فعالیت قابل توجهی کرده است.

وی ظرفیت انباری تحت مالکیت بخش دولتی و غیردولتی استان بوشهر را ۳۶ هزار و ۲۵۰ تن در قالب ۴۷ باب انبار عنوان کرد و افزود :۳۰ هزار تن از ظرفیت انباری تحت مالکیت بخش دولتی و ۶ هزار و ۲۵۰ تن مربوط به تشکل‌های غیردولتی است.

توزیع ۶ میلیون لیتر نهاده سوختی

خلعتی با بیان اینکه ۲۰ هزار تن از این ظرفیت نیاز به بازسازی و نوسازی دارد افزود: سال گذشته با مصوبه ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی بخشی از انبارهای تعاون روستایی استان بوشهر، یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان جذب شد که انتظار می‌رود امسال نیز برای این بخش اعتبار مناسبی تخصیص یابد.

وی از توزیع ۶ میلیون لیتر نهاده سوختی در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و گفت: این میزان سوخت از طریق ۱۲ فروشگاه و ۶ جایگاه مواد سوخت نفتی در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۵ میلیون لیتر مواد نفتی از جمله گازوئیل، نفت سفید و بنزین در بین جامعه کشاورزی استان بوشهر توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: با پایان فصل برداشت گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر بیش از ۱۲۵ هزار تن محصول تحویل مراکز خرید استان شد که ۳۸ درصد آن مربوط به تعاونی روستایی استان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس امسال ۴۷ هزار تن گندم از طریق ۹ مرکز خرید خریداری شد که این میزان خرید نسبت به ۹ هزار و ۷۰۰ تن سال گذشته پنج برابر افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر