پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۵۱
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم ارائه مشوق برای کشت گندم در استان گفت: کشاورزان استان بوشهر برای افزایش تولید باید حمایت شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح شنبه در نشست با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: تأمین غذای سالم و ایمن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچگاه نباید کیفیت را فدای کمیت کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو ضروری است، گفت: این محصولات در سبد غدایی مردم نقش مؤثری دارند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رشد تولید گندم نیازمند تشویق کشاورزان است، افزود: خشکسالی در استان بوشهر همواره بیشتر از ترسالی بوده است و باید برای افزایش کشت گندم از تجربه دیگر کشورها بهره برد.

حسینی بوشهری افزود: مدیران جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی سعی کنند تا محصولات مناسب با آب و خاک در استان تولید شود.

وی تصریح کرد: استان بوشهر در تولید گوشت سفید جایگاهی خوبی در کشور دارد اما برای تولید گوشت قرمز نیازمند اهتمام و توجه بیشتر به عشایر است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید نسبت به عشایر زحمتکش غفلت شود، اضافه کرد: عشایر نقش مهم و تأثیرگذاری در امنیت غذایی دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رسیدگی به مشکلات عشایر و روستا نشینان باید در اولویت باشد تا سبب ایجاد دلسردی نشود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مشوق‌هایی برای کشاورزان و عشایر تدوین و اعطا شود، گفت: قاچاق دام‌های به دیگر کشورها باعث گرانی گوشت قرمز می‌شود و داخل به واردات روی می‌آورد؛ لذا همه مسئولان باید جلوی قاچاق دام را بگیرند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جلوگیری از خالی شدن روستاها و مناطق عشایری از سکنه، سیاست مهم نظام است عنوان کرد: گاهی اوقات صنعت فعالیت کشاورزی را تنگ می‌کند اما با برنامه ریزی صحیح، صنعت و کشاورزی در جایگاه خود به طور متناسب باید صورت بگیرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت تولید آبزی پروری و توجه به ساحل در توسعه اشتغال استان نقش مؤثری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر