جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۱۵
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نخستین پایگاه اطفای حریق این اداره کل در منطقه حفاظت شده کوه بیرمی بعنوان یکی از کانون‌های مهم آتش سوزی در استان احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحمن مرادزاده روز یکشنبه در آئین افتتاح پایگاه اطفای حریق اداره کل محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: احداث پایگاه اطفای حریق در یکی از مناطق حفاظت شده استان همواره یکی از دغدغه‌های دوستداران محیط زیست است که با همکاری منابع طبیعی استان در خصوص تخصیص زمین و احداث پایگاه اطفای حریق براساس استانداردهای لازم در دست پیگیری است.

وی افزود: این پایگاه اطفای حریق با توجه به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده سال‌های گذشته در مناطق تحت مدیریت و عرصه‌های طبیعی که خسارت‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست و منابع طبیعی استان و کشور وارد کرده، راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: برای حفاظت از میراث طبیعی و محیط زیست کشور که به شکل امانت در اختیار نسل حاضر قرار دارد، اقدامات موثری با همکاری سازمان مرکزی و همچنین همراهی سایر ارگان‌ها به انجام رسیده که راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق کوه بیرمی تنها بخشی از این اقدامات است.

مرادزاده گفت: خرید تجهیزات، آموزش نیروهای واکنش سریع، کنترل و مدیریت بحران، استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، نهادهای دولتی و ظرفیت نیروهای مردمی که می‌توانند با مدیریت و ارائه آموزش‌های لازم بهترین عملکرد در پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی را داشته باشند از جمله کارهای انجام شده در این عرصه است.

وی ادامه داد: تاسیس نخستین پایگاه اطفای حریق محیط زیست برای سلامتی و تامین امنیت مردم منطقه و استان و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر