جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۰۳۶
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۶۷۰ اصله نهال در قالب اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مناطق مختلف این استان کاشته شده و به سبزینگی رسیده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین گرشاسبی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به آغاز اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به دستور رئیس جمهور در کشور از سال گذشته اظهار کرد: برای اجرای این طرح ملی سالانه ۴۰ میلیون نهال در کشور تولید می‌شود و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال آینده میزان تولید نهال به ۲۵۰ میلیون اصله و در طول چهار سال به یک میلیارد اصله می‌رسد.

وی افزود: سهم استان بوشهر از اجرای طرح ملی مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال از سوی وزارت جهاد کشاورزی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در مدت چهار سال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در همین ارتباط تعهد این استان برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال تولید سه میلیون اصله نهال با همت و همراهی بخش خصوصی و صاحبان صنایع است.

گرشاسبی اظهار کرد: در سالجاری نیز تاکنون ۲میلیون و ۲۵۰ هزار گلدان گیری انجام و یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال از گونه‌های اکالیپتوس، کُنار، آکاسیا و کهور ایرانی آماده کاشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به وجود ۱۰ نهالستان فعال در این استان گفت: سطح این نهالستان‌ها از ۴.۹ به ۱۵ هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه برای کاشت نهال در استان بوشهر شناسایی شده که ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار از این عرصه برای کاشت درختان حرا (مانگرو) و ۱۴ هزار هکتار از این عرصه نیز غیرساحلی هستند.

گرشاسبی کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در مدرسه‌ها با همکاری اداره کل آموزش و پرورش با هدف ترویج فرهنگ کاشت درخت در بین دانش آموزان و همچنین کاشت ۱۸۰ هزار اصله نهال با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایی را از جمله مهمترین تفاهم‌نامه‌های این استان برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت عنوان کرد.

وی برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت شهرک‌های صنعتی و کشاورزی و پادگان‌های نظامی برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

گرشاسبی ادامه داد: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که از مجموعه منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های خود زمین تحویل گرفته‌اند باید با کاشت گونه‌های سازگار با محیط در ۲۵ درصد از مساحت این عرصه‌ها به تعهد ایجاد فضای سبز عمل کنند.

وی تاکید کرد: با همت و همراهی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه و سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال می‌توان برای جاده‌های استان کمربند سبز ایجاد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر