چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۵۲۴۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در استان بوشهر زنان نیز در عرصه مبارزات ضداستعماری نقشی بی‌بدیل ایفا کردند.

به زارش فکرشهر از صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بزرگداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری به بیان ویژگی‌ها و دلاوری‌های وی پرداخت.
 
او همچنین گفت: در استان بوشهر زنان در زمینه فعالیت‌های ضداستعماری جنوب نقشی موثر داشتند که نمونه بارز آن حماسه زنان لَردِه است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمندان تئاتر استان بوشهر در به تصویر کشیدن جایگاه زنان تنگسیر بسیار موفق ظاهر شدند که این نشان از ظرفیت بالای هنرمندان استان است.
 
اسماعیلی با اشاره به ثبت روز بوشهر در تقویم رسمی کشور، گفت: تصویب ۱۸ اسفند به عنوان روز بوشهر، در کنار ثبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار دو مناسبت مهم و برجسته برای معرفی بوشهر است.
 
او در این نشست مهم‌ترین اقدامات فرهنگی دوسالانه وزارت ارشاد را نیز تشریح کرد.
 
امام جمعه بوشهر نیز از مبارزات ضداستعماری مردم جنوب و نقش برجسته شهید رئیسعلی دلواری سخن گفت.
 
آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری عنوان کرد: مدرسه سعادت آغازگر آموزش نوین در کشور بوده که در ادامه این سبک رفته رفته در کشور عراق نیز به‌کارگیری شد.
 
وی گفت: بوشهر با پیشینه درخشان خود در مبارزات ضداستعماری پیشتاز بوده است که شهید رئیسعلی دلواری نیز در این حوزه نقشی ماندگار داشته است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان و مراسم بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری شرکت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر