دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در پی عملی نشدن وعده استاندار مبنی بر اختصاص رایگان امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال برای احیای شاهین بوشهر، نهایتا شهرداری مرکز استان ناگزیر به خرید امتیاز 350 میلیون تومانی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، خلیج فارس در ادامه نوشت: اواسط مردادماه امسال بود که مصطفی سالاری در یادداشت فیسبوکی خود از قول وزیر ورزش مبنی بر واگذاری رایگان امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم برای احیای شاهین بوشهر خبر داد، ضمن اینکه هفته بعد، سالاری از دیدار با کفاشیان و نهایی شدن این موضوع گفت.
کد خبر: ۱۴۶۳۹
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳

فکرشهر: در پی عملی نشدن وعده استاندار مبنی بر اختصاص رایگان امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال برای احیای شاهین بوشهر، نهایتا شهرداری مرکز استان ناگزیر به خرید امتیاز 350 میلیون تومانی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خلیج فارس در ادامه نوشت: اواسط مردادماه امسال بود که مصطفی سالاری در یادداشت فیسبوکی خود از قول وزیر ورزش مبنی بر واگذاری رایگان امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم برای احیای شاهین بوشهر خبر داد، ضمن اینکه هفته بعد، سالاری از دیدار با کفاشیان و نهایی شدن این موضوع گفت.

\n\n

پس از آن بود که به پیشنهاد وی و تصویب شورای شهر بوشهر، مقرر شد شهرداری مرکز استان حامی مالی تیم جدید و احیا کننده شاهین بوشهر شود.

\n\n

اما در شرایطی که از دو هفته پیش با تعیین هیات مدیره، مدیرعامل و سرمربی تیم "شاهین شهرداری بوشهر"، تمرینات این تیم در میان استقبال پرشور هواداران شاهین و حضور مسئولان آغاز شد، ولی خبری از تحقق وعده استاندار نشد.

\n\n

ماجرا وقتی عجیب تر شد که "شاهین شهرداری" در قرعه کشی لیگ دو نیز شرکت داده نشد تا مشخص گردد وعده های وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال سرکاری بوده است، طوری که پس از آن اعلام شد تیم شاهین در لیست انتظار مسابقات قرار دارد تا در صورتی که تیم های بدهکار اقدامی برای تعیین تکلیف وضعیت خود نکنند، شاهین جایگزین آنها شود!

\n\n

اما در شرایطی که کمتر از پانزده روز به آغاز مسابقات لیگ دو باقی مانده، شانس جایگزینی شاهین شهرداری با تیم های دیگر نزدیک صفر شد تا همه خبرهای یکماهه اخیر درباره احیای تیم قدیمی بوشهر رنگ ببازد.

\n\n

نهایتا در پی عملی نشدن وعده استاندار، شهرداری بوشهر دست به نقد شد و امتیاز تیمی در لیگ دسته دوم را به قیمت 350 میلیون تومان خرید.

\n\n

میگلی نژاد شهردار بندر بوشهر با تایید این خبر گفت: با توجه به اینکه موضوع جایگزینی شاهین شهرداری با یکی از تیم های لیگ دو ضعیف شد، نهایتا در نشستی که امروز با کفاشیان رییس فدراسیون برگزار کردیم، مقرر شد امتیازی خریداری شود.

\n\n

وی افزود: براین اساس امتیاز تربیت ایلام که از لیگ دو انصراف داده بود با قیمت 350 میلیون تومان به شهرداری بوشهر واگذار شد تا در فصل آینده لیگ دو شرکت کند.

\n\n

گفتنی است لیگ دسته دوم در چهار گروه 10 تیمی برگزار می شود و تربیت ایلام که امتیارش را به شهرداری بوشهر واگذار کرده در گروه چهارم رقابت ها قرار داشت. در این گروه تیم های فولاد ب اهواز، شهرداری ارومیه، سپیدود رشت، خلخال دشت، صنعت ساری، الوند همدان، پیام وحدت مشهد، رهپویان رضوانشهر و شاهین کیش حضور دارند.

\n\n

موافقت شورای شهر با خرید امتیاز

\n\n

بر اساس این گزارش، بعد از ظهر روز یکشنبه و در شرایطی که جلسه علنی شورای شهر در حال برگزاری بود، میگلی نژاد در تماس با رییس این شورا ماجرای منتفی شدن واگذاری امتیاز رایگان و ضرورت خرید یک تیم را با وی در میان گذاشت.

\n\n

میگلی نژاد همچنین از برزگرزاده خواست با توجه به اینکه تیم تربیت ایلام چند مشتری در فدراسیون دارد، اگر اعضای شورا با خرید آن موافقند تا نسبت به این کار اقدام نماید.

\n\n

نهایتا برزگرزاده ماجرا را با همکارانش در میان گذاشت و پس از بحث های نطرح شده میان اعضای شورا، درخواست شهردار با 6 رای به تصویب رسید.

\n\n

در این جلسه که علیرضا آماره غیبت داشت، 4 عضو شورا (قادریان، بارگاهی، گرشاسبی و رضایی) به خرید امتیاز رای ندادند، ولی 6 عضو دیگر (برزگرزاده، عبدالله زاده، گورکی، آسایش، اسدی و شمسا) با پیشنهاد شهردار موافقت کردند.

\n\n

شروع مجدد تیم داری شهرداری با خرید امتیاز

\n\n

یک دهه پیش هم زمانی که شهرداری بوشهر به عرصه تیم داری فوتبال وارد شد، با خرید امتیاز تیم "آدینس مشهد" وارد لیگ آزادگان شد. این اتفاق در سال 79 رخ داد و امتیاز تیم مشهدی 25 میلیون تومان ارزش گذاری شد. این رویداد در اولین دوره شورای شهر و زمان شهرداری سعید راستی رقم خورد، ولی نهایتا در شورای دوم که سکان شهرداری به میگلی نژاد رسید، امتیاز این تیم که به لیگ دو نزول کرده بود به باشگاه ایرانجوان هبه شد.

\n\n

حالا هم که مجددا شهرداری به عرصه تیم داری در رشته فوتبال ورود کرده، به دلیل عملی نشدن وعده استاندار، ناگزیر به خرید امتیاز شدند.

\n\n

جالب اینکه دو ماه پیش تیم ایرانجوان خورموج به دلیل مشکلات مالی امتیازش در لیگ دو را 500 میلیون تومان به تهران واگذار کرد و حالا شهرداری بوشهر امتیاز جدید لیگ دو استان را با 350 میلیون تومان خریداری کرده است.

\n\n

گفتنی است تیم های کارگر بنه گز، پرسپولیس گناوه و پارس جم هم دیگر نمایندگان استان در مسابقات لیگ دو فوتبال کشور هستند که البته با حاشیه هایی همراه شده اند، ضمن اینکه تیم گناوه ای هنوز تمریناتش را آغاز نکرده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر