سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: از وجوه دریافتی از محل زکات بیش از ۶۰ درصد آن در فقرزدایی و کمک به محرومان هزینه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، احمد لطفی بعد از ظهر امروز در نشست شورای زکات استان بوشهر، از جمع آوری دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات تا پایان سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال 93 زکات جمع آوری شده در استان بوشهر نسبت به سال 89 افزایش 5 برابری داشت که نشان از توجه مردم به رفع نیازهای محرومان در قالب پرداخت زکات به عنوان امری خداپسندانه و فریضه واجب دینی است.
کد خبر: ۱۴۷۳۷
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: از وجوه دریافتی از محل زکات بیش از ۶۰ درصد آن در فقرزدایی و کمک به محرومان هزینه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی بعد از ظهر امروز در نشست شورای زکات استان بوشهر، از جمع آوری دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات تا پایان سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال 93 زکات جمع آوری شده در استان بوشهر نسبت به سال 89 افزایش 5 برابری داشت که نشان از توجه مردم به رفع نیازهای محرومان در قالب پرداخت زکات به عنوان امری خداپسندانه و فریضه واجب دینی است.

\n\n

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از این مبلغ  صرف فقرزدایی و کمک به محرومان شده گفت: 40 درصد دیگر از وجوه دریافتی از محل زکات در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری می‌شود.

\n\n

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر بیان کرد: در یک دهه اخیر بیش از 275 پروژه عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات انجام شده است.

\n\n

لطفی ضمن اشاره به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه توسط مردم روستاها با حمایت کمیته امداد امام (ره) بیان کرد: در کارهای عام‌المنفعه در سه بخش احداث، مرمت و تکمیل پروژه‌ها منابع حاصله از زکات اختصاص داده می‌شود که توسط اهالی و تایید ائمه جماعات روستاها انجام می‌شود.

\n\n

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت خرما از نخیلات استان بوشهر و برگزاری جشن زکات خرما گفت: بخش عمده زکات جمع آوری شده در استان بوشهر از سوی نخلداران تامین شده که شرکت فعال کشاورزان در این کار خداپسندانه نشان از ایمان و تقوی بالای این قشر زحمت کش جامعه دارد.

\n\n

لطفی ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه جذب زکات، بوشهر را دارای ظرفیت بالایی در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از این ظرفیت به نحو احسن بهره برده است و این منابع حاصله از جمع‌آوری زکات را در زمینه ساخت و مرمت و تکمیل مسجد، مدرسه، روشنایی معابر و ساماندهی راه‌های روستایی و بین مزارع، خرید جهیزیه، طرح‌های بهداشت و درمان، کمک هزینه تحصیل، ازدواج و اشتغال جوانان هزینه کرده است.

\n\n

منبع:تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر