جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ با پنج رای موافق و چهار رای مخالف؛
فکرشهر: محل نصب تندیس محمدخان غضنفرالسلطنه تعیین شد.به گزارش فکرشهر، در نشست یکشنبه شب شورای شهر برازجان که همه ی اعضا نیز حضور داشتند، محل نصب تندیس غضنفرالسلطنه ...
کد خبر: ۱۵۰۴
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: محل نصب تندیس محمدخان غضنفرالسلطنه تعیین شد.
به گزارش فکرشهر، در نشست یکشنبه شب، 31 فروردین ماه شورای شهر برازجان که همه ی اعضا نیز حضور داشتند و تا نیمه شب ادامه داشت، محل نصب تندیس غضنفرالسلطنه میدان ورودی شهر برازجان از سوی بوشهر تعیین گردید.
اسماعیل ناخایی، قیصر ترک زاده، مرتضی نیکجو، مرتضی قدوسی و سیده خدیجه ی حسینی به مصوبه رای مثبت داده و محمدتقی گرمسیری، سعید اسماعیلی، هادی کفاش و بهادر قائدی نیز به مصوبه رای منفی دادند که در نهایت این طرح با پنج رای موافق به تصویب رسید.


مجسمه را موقتا کنار کاروانسرا نصب کنید

هادی کفاش در این نشست پیرامون جایگاه و اهمیت شهید غضنفرالسلطنه مطالبی بیان داشت و گفت: مردم یک دیار هستند که مفاخر خود را معرفی کرده و به آن افتخار می کنند همانطور که رییسعلی دلواری را مردم خود دلوار برجسته کردند.
عضو شورای شهر برازجان افزود: با توجه به چند بار جابجایی تندیس و جهت اعاده ی حیثیت به این شخصیت بزرگ باید میدان به نام ایشان نامگذاری شود.

وی پیشنهاد داد: بدین منظور بهتر است مجسمه در کنار کاروانسرای مشیر برازجان نصب شود و در آینده که میدان ورودی شهر تکمیل شد با مراسمی خاص آن را به آنجا منتقل نمود.

دلایل موافقان محل

مرتضی نیکجو نیز با بیان این که میدان شهید چمران به چند دلیل برای نصب هیچ یک از مشاهیر مناسب نمی باشد گفت: اگر بخواهیم مجسمه را نصب کرده و بعد جابجا کنیم، دوباره کاری می شود ضمن این که شاید نتوانیم برای تکمیل میدان اعتبار بگیریم.
وی احداث یک ستون ده متری برای نصب تندیس را نیز خواستار شد و افزود: با توجه به این که مجسمه با اسلحه می باشد ورودی شهر بیشتر تناسب دارد.
قدوسی نیز جابجایی دوباره مجسمه را عامل ایجاد تنش عنوان کرد و به نصب تندیس در ورودی شهر رای داد و افزود: جلوی کاروانسرا هیچ چیز به نام غضنفرالسلطنه نیست.
قیصر ترک زاده نیز در این نشست اظهار داشت: من درب دژ را مکان مناسبی برای چهره ی غضنفر السلطنه نمی دانم و میدان ورودی رابا توجه به نزدیکی به چرخاب ترجیح می دهم.
وی ادامه داد: البته قبل از نصب باید روشنایی و امنیت و نصب دوربین آن انجام شود.
سیده خدیجه حسینی دیگر عضو شورا بود که با نصب تندیس در ورودی شهر موافقت کرد و ابراز داشت: در آن میدان فضای بسیار خوبی داریم و می توانیم همایش هایی را در آن برگزار کنیم و مکانی مناسب برای جلب توریست است و میدان باید به نام غضنفر ثبت شود.

غضنفرالسلطنه میدان را تعریف می کند و نه این که میدان ایشان را

محمدتقی گرمسیری اما با مخالفت نصب تندیس در ورودی شهر گفت: دوستان امتیازاتی را در نظر میگیرند ولی مشکلات را نمی گویند.
این عضو شورای شهر برازجان افزود: برای عدم نصب تندیس جلوی کاروانسرا باید دلیلی داشته باشند؛ برخی دوستان می گویند باید میدان به نام ایشان باشد در حالی که شخصیتی چون غضنفرالسلطنه میدان را تعریف می کند و نه این که میدان ایشان را.
به گزارش فکرشهر، وی با بیان اینکه بدخواهان شهید غضنفرالسلطنه بهترین تبلیغ را برای ایشان انجام دادند افزود: جلوی دژ بودن تندیس افتی برای شهر نیست بلکه یک آثار تاریخی و مقر فرماندهی غضنفرالسلطنه بوده است.
گرمسیری با اشاره به اجرای خیابانی که از سوی مسجد دلگشا به میدان وصل می شود و محل مناسبی برای جذب توریست است نیز ابراز داشت: آن میدان در بیابان و خارج از شهر است و اگر اتفاقی برای مجسمه بیفتد هیچ کس مسئولیتش را نمی پذیرد.
باسابقه ترین عضو شورای شهر برازجان ادامه داد: میدان ورودی از سمت بوشهر، تنها یکی از ورودی های شهر است و ساکنین خود شهر و مسافرینی که از مسیر رد می شوند از پل غیر همسطح رفت و آمد می کنند و از پشت سر مجسمه رد شده و آن را نمیبینند.
بهادر قائدی نیز در این نشست پیشنهاد هادی کفاش را منطقی عنوان کرد و نصب تندیس در جلوی کاوانسرای مشیر را خواستار شد.

در انتها نیز، محل نصب تندیس با پنج رای موافقان میدان ورودی شهر از سمت بوشهر تعیین گردید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر