يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بارش باران همیشه نمادی از برکت و لطف خدا به زمینی‌ها بوده است اما برخی اوقات ناهماهنگی و پاس‌دادن‌های یک وظیفه به دیگری موجب به وجود آمدن مشکلاتی در روند زندگی مردم می‌شود.\n\nاولین باران پاییزی استان بوشهر هفته گذشته در شهرهای مختلف استان بوشهر همراه با طوفان لیمر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شد.\n\n
کد خبر: ۱۶۱۹۰
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: بارش باران همیشه نمادی از برکت و لطف خدا به زمینی‌ها بوده است اما برخی اوقات ناهماهنگی و پاس‌دادن‌های یک وظیفه به دیگری موجب به وجود آمدن مشکلاتی در روند زندگی مردم می‌شود.

\n\n

اولین باران پاییزی استان بوشهر هفته گذشته در شهرهای مختلف استان بوشهر همراه با طوفان لیمر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شد.

\n\n

بارندگی بوشهر

\n\n

به گزارش فکرشهر، بارندگی‌ها موجب آبگرفتگی معابر، ریزش سایه‌بان برخی مغازه‌ها،‌ قطع شاخه‌های درختان، آتش‌سوزی در برخی تاسیسات و اماکن و مرگ نوجوان بوشهری به دلیل برق‌گرفتگی در یکی از خیابان‌های پرتردد بوشهر شد.

\n\n

بارندگی‌ها شنبه هفته جاری نیز ادامه یافت و میزان بارندگی‌ها در گناوه ۶۰ میلیمتر، در دیلم ۳۰ میلیمتر و در خارگ ۲۵ میلیمتر اعلام شد.

\n\n

بارش‌های شدید در استان بوشهر همراه شد با تعطیلی مدارس در برخی از شهرستان‌های استان. این تعطیلی در حالی اعلام شد که دانش‌آموزان سر کلاس حضور داشتند.

\n\n

نارضایتی اولیا از اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس

\n\n

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس باعث شد تا اولیای دانش‌‌آموزان نسبت به این موضوع اعلام نارضایتی کنند و خواستار اطلاع‌رسانی به‌موقع نسبت به چنین تعطیلی‌هایی شدند.

\n\n

یکی از اولیای دانش‌آموزان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس علاوه بر اینکه مشکلات دانش‌آموزان را کم نکرد، مشکلی نیز به آنها اضافه کرد.

\n\n

محمدی اضافه کرد: فرزند خود را صبح به مدرسه برده بودم و در حالی که بارش شدید باران باعث آبگرفتگی در معابر شده بود و ترددها به سختی انجام می‌شد، به ما اعلام کردند که مدرسه تعطیل شده است و باید فرزند خود را به خانه برگردانیم.

\n\n

بارندگی‌ها همچنان با شدت ادامه داشت، خیابان‌ها پر از آب بود، تردد به سختی انجام می‌شد و خروج دانش‌آموزان از مدارس باعث خیس شدن آنها و اولیای آنها می‌شد که نارضایتی خانواده‌ها را در پی داشت.

\n\n

\n\n

آموزش‌وپرورش ستاد بحران را مقصر می‌داند

\n\n

مسئول اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با مهر اظهار داشت: مشکل عدم‌تصمیم‌گیری سریع، مربوط به ستاد بحران به عنوان مرجع تصمیم‌گیری برای اعلام تعطیلی مدارس است.

\n\n

مرتضی درویشی افزود: پس از هشدار هواشناسی باید این ستاد تصمیم‌گیری کرده و به اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کند که این امر در روز شنبه با تاخیر و در چند نوبت صورت گرفت که موجب بروز مشکلاتی شد.

\n\n

وی اضافه کرد: ستاد بحران باید شب گذشته و پس از هشدار هواشناسی در خصوص باران شدید و آبگرفتگی معابر اعلام می‌کرد تا از طریق رسانه و رادیو اطلاع‌رسانی شود.

\n\n

درویشی بیان کرد: امیدواریم در آینده تدابیری اندیشیده شود تا چالش امروز تکرار نشود و رحمت الهی موجب نگرانی اولیای مدارس و دانش آموزان نشود.

\n\n

ساعت ۶:۴۵ وضعیت را اعلام کردیم

\n\n

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اینکه اعلام تعطیلی مدارس بر عهده ستاد بحران نیست، گفت: ساعت شش و نیم از سوی هواشناسی ورود سامانه بارشی شدیدی را به ما اطلاع دادند و عنوان کردند که این سامانه و شدت بارندگی تا یک ساعت و نیم آینده وارد شهر بوشهر می‌شود.

\n\n

قاسم قائدی در ادامه گفت: ما نیز ساعت شش و ۴۵ دقیقه به فرماندار بوشهر میزان بارندگی و آبگرفتی معابر را اطلاع دادیم، آنها می توانستند تا قبل از ورود سامانه به شهر بوشهر تعطیلی اعلام کنند تا دانش آموزان و اولیا برای تردد با مشکل روبرو نشوند.

\n\n

\n\n

اعلام فوری خبر تعطیلی مدارس از فرمانداری به آموزش‌وپرورش

\n\n

فرماندار بوشهر در این خصوص اظهار داشت: ساعت هفت صبح ورود سامانه بارشی را به فرمانداری اطلاع دادند و این فرمانداری نیز فورا عواقب این بارندگی را به آموزش و پرورش اطلاع داده و تعطیلی مدارس را اعلام کرد.

\n\n

حسن ابراهیمی افزود: باتوجه به اینکه ساعت هفت صبح دانش آموزان خصوصا دبستانی‌ها به مدرسه آمده بودند، لذا بازگشت فوری آن امکان نداشت و موجب ماندن دانش آموزان در مدارس شد.

\n\n

مقصر کیست؟

\n\n

تدابیر مناسبی برای کنترل آب‌های سطحی هنگام بارندگی‌ها در استان بوشهر اندیشیده نشده است و همیشه شاهد مشکلی تکراری به نام آبگرفتگی معابر هستیم.

\n\n

اینکه ورود یک سامانه بارشی تنها یک ساعت قبل از بارش بین مسئولان دست به دست شود، بیانگر عدم هماهنگی مناسب بین مسئولان است که باید با مدیریت مناسب‌تر، اقدامات اساسی برای این مهم اندیشیده شود.

\n\n

با توجه به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارندگی‌ها تا ظهر شنبه کاهش می‌یافت، شاید بهترین تصمیم، تعطیل نشدن مدارس و ماندن دانش‌آموزان در مدارس بود که اینگونه نشد.

\n\n

امیدواریم در آینده شاهد تدابیر مناسب‌تری در هنگام بروز چنین مسائلی باشیم و تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر انجام شده و به‌موقع نیز اعلام شود تا مشکلات دو چندان نشود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر