يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم امسال در سطح 114هزار و 500 هکتار از اراضی این استان آغاز شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، خسروعمرانی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان 19هزار هکتار گندم آبی و 95هزار هکتار دیم است که با توجه به خشکسالی های حاکم بر منطقه تلاش می شود میزان سطح زیر کشت گندم دیم به 85هزار هکتار کاهش یابد.\n\nوی اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری 11 هزار و 700 تن بذر گندم از ارقام چمران، کوهدشت، دهدشت، وریناک و کریم در استان بوشهر تامین و توزیع آن میان کشاورزان از شهریورماه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۶۲۱۲
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم امسال در سطح 114هزار و 500 هکتار از اراضی این استان آغاز شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خسروعمرانی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان 19هزار هکتار گندم آبی و 95هزار هکتار دیم است که با توجه به خشکسالی های حاکم بر منطقه تلاش می شود میزان سطح زیر کشت گندم دیم به 85هزار هکتار کاهش یابد.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری 11 هزار و 700 تن بذر گندم از ارقام چمران، کوهدشت، دهدشت، وریناک و کریم در استان بوشهر تامین و توزیع آن میان کشاورزان از شهریورماه آغاز شده است.

\n\n

عمرانی اظهارکرد: امسال 16هزارو 800 هکتار از مزارع گندم شامل شش هزار و 800 هکتار آبی و 10 هزار هکتار دیم در استان بوشهر به صورت مکانیزه کشت می شود.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری پنج هزار هکتار خاک ورزی حفاظتی و 18 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز در استان بوشهر اجرا می شود.

\n\n

وی یادآور شد: دراین ارتباط برای کمک به کشاورزان 287میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش گندم برای استان تامین و توزیع شهرستانی آن نیز انجام شده است.

\n\n

عمرانی با بیان اینکه در زمینه تامین کود مشکلی در استان بوشهر نداریم گفت: برداشت گندم در این استان اواخرفروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال بعد آغاز می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: امسال به جای بیمه گندم دیم بیمه تضمین تولید در استان بوشهر جایگزین شده و تنها مزارع گندم آبی در استان بیمه می شوند. 

\n\n

در سال زراعی گذشته به علت خشکسالی گندمزارهای دیم استان بوشهر تولیدی نداشت و کشاورزان فقط 25 هزار و 500 تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند که 72درصد کمتر از خرید سال 93 بود

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر